Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-06, 14:27   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

men ikke hør på henne om hun sier at støvletter er okei. Da er hun bare høflig.

Gammel 02-11-06, 15:50   #2
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

men ikke hør på henne om hun sier at støvletter er okei. Da er hun bare høflig.

Okay, jeg har skjønt det, jeg skal ikke gå i støvletter

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 15:52   #3
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da drar jeg for å se om jeg kan finne en kjole Takk for mange svar!

Gammel 02-11-06, 18:49   #4
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei nei og atter nei. Man skal IKKE ha sort (eller hvitt) i et bryllup.

Dersom det er en vennefest for å markere at man feks har giftet seg i utlandet tidligere eller noe sånt er det noe annet. Men å stille i sort i kirkebryllup viser bare en av tre ting:

1. man har ikke dannelse
2. man har dannelse, men gir blaffen (egoistisk)
3. gidder ikke finne noe annet (lat og utakknemlig for invitasjonen)

Satt litt på spissen her, så ikke ta det ille opp - men det er likevel det jeg mener. Intet sort eller hvitt, takk!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 18:54   #5
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Dersom det er en vennefest for å markere at man feks har giftet seg i utlandet tidligere eller noe sånt er det noe annet. Men å stille i sort i kirkebryllup viser bare en av tre ting:

1. man har ikke dannelse

Satt litt på spissen her, så ikke ta det ille opp - men det er likevel det jeg mener. Intet sort eller hvitt, takk!

Uenig!

Tidene forandrer seg, og alt er ikke så svart/hvitt lenger! Heldigvis!

Hva synes du om å gifte seg i svart brudekjole, da?

Gammel 02-11-06, 19:07   #6
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Jeg synes det kommer litt ann på både type bryllup og type kjole.

Bryllup er en stor og spesiell dag for de som gifter seg, så da synes jeg at hensynet til de som gifter seg kommer først.
Og er de opptatt av etikette synes jeg at man skal være såpass imøtekommende at man tar hensyn til det.

Er det ok for de som gifter seg at du går i sort synes jeg du skal gjøre det.
Men du kan jo ringe å spørre som også andre foreslår her.

Kos deg i bryllup.

Gammel 02-11-06, 19:59   #7
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Hva synes du om å gifte seg i svart brudekjole, da?

Svart, rødt, gull, lyseblå... det er da helt kult, og brudens valg.

Det er det som er poenget. Brudeparet har valget, gjestene ikke!

Selvsagt er det noe annet dersom man har et spesielt tema eller har bedt om et spesielt antrekk (sommerfest i fjæra, bunadsbryllup, all-white-theme etc er alle varianter jeg selv har vært borti). Men dersom man blir invitert i et tradisjonelt bryllup, med antrekk smoking, galla eller tilsvarende, så skal man holde seg til kleskodeks.

Kall meg gjerne gammeldags eller konservativ, jeg tåler det! Men det er feks ofte gamle/eldre mennesker tilstede i brylluper som gjerne reagerer på at noen ikke "vet å kle seg". Selvsagt kan man velge å heve seg over denslags, men da er man i etter min mening tilhørende kategori 2 i listen over.

Vi hadde et superkonservativt bryllup der en av gjestene stilte i hvit kjole. Det var det mange som reagerte på, både unge og gamle.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 20:05   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kall meg gjerne gammeldags eller konservativ, jeg tåler det! Men det er feks ofte gamle/eldre mennesker tilstede i brylluper som gjerne reagerer på at noen ikke "vet å kle seg". Selvsagt kan man velge å heve seg over denslags, men da er man i etter min mening tilhørende kategori 2 i listen over.

Vi hadde et superkonservativt bryllup der en av gjestene stilte i hvit kjole. Det var det mange som reagerte på, både unge og gamle.

Hva med å engasjere seg i noe som faktisk betyr noe. Dette er bare tull. Hvis man reagerer på at noen har pyntet seg i feil farge så har man et personlig problem mener jeg. Ikke ta det ut over normale mennesker.

Unnskyld meg, altså. Men verden forandrer seg. Enten er du med eller så er du ikke. Står du igjen i gamle, utdaterte normer så får du pokker ta skylde deg selv.

Å si at noen er egoistiske fordi de ikke følger eldgamle etiketteregler er noe av det latterligste jeg har lest på lenge. Hvem er du til å bestemme hva som passer å ha på seg. Hvem er egentlig egoistisk her?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:27   #9
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Standard

1. man har ikke dannelse

Dette er en vennefest 14 dager etter bryllupet, glemte helt å si det. Du kan jo legge til et punkt nr. 4 - liker å kamuflere de ekstra kiloene med sort.

Gammel 03-11-06, 11:50   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Dette er en vennefest 14 dager etter bryllupet, glemte helt å si det.

Men da er det jo ikke et bryllup, og da faller jo egentlig flesteparten av svarene bort, skulle jeg tro. Jeg tror ingen vil synes det er galt å stille i sort kjole på en slik fest?

Gammel 03-11-06, 11:58   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men da er det jo ikke et bryllup, og da faller jo egentlig flesteparten av svarene bort, skulle jeg tro. Jeg tror ingen vil synes det er galt å stille i sort kjole på en slik fest?

Det mener jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 12:16   #12
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei.

Gammel 03-11-06, 12:25   #13
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Dette er en vennefest 14 dager etter bryllupet, glemte helt å si det. Du kan jo legge til et punkt nr. 4 - liker å kamuflere de ekstra kiloene med sort.

hmm. da kan det jo tenkes at det til og med går med støvletter da

hilsen snart nygift

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 12:37   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da står man jo fritt forsåvidt.

Hadde det vært bryllup-bryllup, så er jeg enig med Missa. Står det galla/bunad whatever, så følger man kleskoden.
*gammeldags*

Gammel 28-10-07, 04:35   #15
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Det blir noe litt annet enn et bryllup da.
Da kan du gå med sort kjole. Men jeg ville nok alikevel spritet opp antrekket litt med litt farger på tilbehøret, og hatt sko, ikke støvletter.

Men jeg er veldig gammeldags sånn sett og er enig med MissNorway i at man absolutt ikke har sort eller hvitt i bryllup, og endel andre slike gamle regler. Som at man ikke skal ha bare skuldre, ha kjole som dekker knærne ihvertfall i lengde og litt sånnt.

(og kunne aldri gått i noe annet enn sort i begravelse)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.