Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Kresne" unger og usunn mat

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-08, 20:01   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kresne" unger og usunn mat

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Som DM sier: man må smake en ting mange ganger før man venner seg til det, og unger har ulik grad av kresenhet, min har en veldig lav. det kan være tilfeldig, men tenk om det kan være fordi jeg har gjort noe riktig også?

Jeg vil si at det garantert er fordi du har gjort noe riktig. Men det at du har gjort noe riktig med din unge, er ikke ensbetydende med at andre har gjort det galt. (Jeg mente ikke å si at du mente det, men noen tenker slik. Jeg mener at det ene ikke nødvendigvis impliserer det andre. ) Hadde du ikke gjort det du har gjort, så kunne du sittet der med et barn som bare ville ha loff med nugatti. Vi påvirker jo ungene våre. Selv om man har barn som i utgangspunktet ikke er så kresen, så må man likevel gjøre det riktige. Og jeg vil si du har gjort en super innsats. (Og jeg vil også si det om meg selv, selv om min unge ikke er verdens mest altetende unge. Men innsatsen har vært bra. )

Jeg var forresten ganske kresen når jeg var liten. Spiste aldri saus, likte ikke smør eller melk. Jeg ble ikke presset på saus, og fikk ha min tørre mat i fred. Jeg har begynt å like det som voksen. Men melken som jeg fikk presset i meg, den kommer ned i magen, skaper smerter og sender seg selv og resten av mageinnholdet mitt ut igjen i en voldsom fart som diare. (Jeg tålte ikke melk når jeg var liten heller, men de fortsatte å prøve, og så gikk det bra på et tidspunkt. For melk måtte man jo ha. Ja, hvis noen lurte på poenget i historien, så er det at jeg ikke tålte den ene tingen jeg ikke likte - melk, rømme, fløte, osv. Sånn for å støtte teorien om inntoleranser hos kresne barn. )

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.