|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Vask av ull
Milo er altfor sterkt for ullfibrene, ubehandlet ull har jo altså ikke plastfilm rundt alle ullfibrene som plastullen har. Den "dreper" ullfibrene, og vasker vekk alt av lanolin i ullen. (Derav er det heller ikke synlig ødelagt etterpå, men er det alikevel.)
|
|
|
#2 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Vask av ull
Men når ulla holder fasongen, holder ungene varme, blir ikke fort skitten (podene kan bruke ulltrøyene sine en uke av gangen uten vask, pysjene enda lengre), så holder det for meg - selv ullfibrene er "usynlig drept".
|
|
|
#3 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Re: Sv: Vask av ullNår man vet at Milo vasker vekk alt av lanolinet så ville jeg ikke brukt plaggene mer enn en dag uten ny vask, lanolinet er nettopp det som gjør plaggene selvrensende. Uten lanolinet er det bare ekkelt å bruke de så lenge uten vask.
|
|
|
#4 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Vask av ull
Javel. :ekkel: Jeg for min del tror absolutt det er lanolin igjen i ulla vår på tross av miloen.
|
![]() |
| Emneord |
| nøstebarnull, ullvask |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|