Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du blitt utsatt for hersketeknikker basert på kjønn, i arbeidslivet?
Nei, aldri 33 33,00%
Ikke nevneverdig 28 28,00%
Før, men ikke nå lenger 24 24,00%
Ja, rett som det er 15 15,00%
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-08, 15:55   #201
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Filosofi tør jeg ikke tenke på en gang, damer skrive om tankegods, liksom?

Opplevde da jeg tok grunnfag i filosofi å få kommentarer da jeg stilte relevante spørsmål på forelesninger.
Litt sånn "jøss, smarte spørsmål fra ei blond dame"

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 16:04   #202
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Doxa, her.

Opplevde da jeg tok grunnfag i filosofi å få kommentarer da jeg stilte relevante spørsmål på forelesninger.

Ja, haha, det samme skjer på forelesninger i historisk politisk strategi eller økonomisk historie.

Gammel 29-01-08, 16:13   #203
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva er det egentlig du krangler på her, bina?

At Mim ikke har opplevd ting som klart er forskjellsbehandling pga kjønn? Eller at hun er svak som bryr seg om det? Eller reagerer du på at hun husker det?

Er det krangling, da?
bina stiller jo bare spørsmål ved det at Madam Min skriver at hun ikke tar seg nær av en dritt, men hun gir i hvertfall meg også inntrykk av å være ganske opprørt over det hun har opplevd.(uten at det er nope galt i det - sånn bare for å presisere det)

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 16:17   #204
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Det er relativt stor forskjell på å være opprørt generelt og på egne vegne ta seg nær av den type holdninger og kommentarer som Madam Mim beskriver.

Jeg er glad for at noe husker dem, og dermed også forhåpentligvis kan bidra til at det blir færre slike kommentarer og holdninger fremover.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 16:45   #205
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:bare barnet:

Denne tråden gjør at jeg i fremtiden kommer til å håpe på kvinnelige kirurger ved ev. operasjoner, og så er jeg litt stolt over at jeg ikke ble overrasket da alarmmontøren var en ung, vakker blondine. Heller litt fnisende over at mannen, som hadde småledd av at husmoren hans endelig skulle få litt håndtverkere i huset, ble noe paff.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 08:51   #206
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Er det krangling, da?
bina stiller jo bare spørsmål ved det at Madam Min skriver at hun ikke tar seg nær av en dritt, men hun gir i hvertfall meg også inntrykk av å være ganske opprørt over det hun har opplevd.(uten at det er nope galt i det - sånn bare for å presisere det)

Jeg er ikke personlig opprørt. Jeg er ikke lei meg og sår og trist på egne vegne. Det eneste jeg har opplevd som personlig ekkelt var å bli fulgt etter av en professor. Jeg er strukturelt forbanna. Og oppgitt.

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Det er relativt stor forskjell på å være opprørt generelt og på egne vegne ta seg nær av den type holdninger og kommentarer som Madam Mim beskriver.

Anda skjønte det.

Gammel 30-01-08, 10:12   #207
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg er blitt forbigått mange ganger av menn som jeg VET er dårligere kvalifisert enn meg. Jeg er blitt nummer to og nummer to og nummer to så mange ganger at jeg knapt har tall på det. Jeg er kvinne med barn og er i fruktbar alder, så det er neppe tilfeldig. Jeg tror ikke det er noe med meg, og det synes jeg ikke du skal tenke heller, Carrera.

Jeg hadde blitt personlig opprørt over dette, men det er jo meg

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
Gammel 30-01-08, 10:43   #208
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg hadde blitt personlig opprørt over dette, men det er jo meg

Næsj, jeg ler oppgitt og overbærende, og setter det på kontoen for Ung Kvinne Forbigått Igjen-kontoen. Hadde jeg tatt det personlig ville det vært helt krise og jeg kunne knapt ha beveget meg ut i arbeidslivet. Jeg har jo vært på intervjuene, de har digget CV'en min, likt meg, vi har hatt god tone og snakket bra, og i enkelte tilfeller vet jeg til og med hvem jeg er blitt forbigått av og det er folk som...ja..Så jeg må sette det på strukturelle forskjeller-kontoen. Ellers ville jeg blitt gal. Forresten helt absurd å ikke få jobber fordi man liksom er fruktbar når man er ufrivillig barnløs.

Gammel 30-01-08, 10:45   #209
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg var hos en overlege som var 72 (!) år på mandag, og han spurte meg hva jeg underviste i, antok det var språkfag, så når jeg sa realfag ble han veldig fornøyd og måtte understreke hvor flott han syns det var at jenter valgte den retningen.

Tror og håper mange av holdningene på kvinne/mannshode forsvinner med tiden.

Gammel 30-01-08, 11:05   #210
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Den nevnte overlege snakket forresten om at han hadde en "junior" i Oslo og jeg måtte i mitt stille sinn tenke at denne junioren muligens er 50 år.
Tror mange eldre har en litt unyansert uttrykksmåte.

Gammel 30-01-08, 11:16   #211
scilla

scilla sin avatar

Standard

Næsj, jeg ler oppgitt og overbærende, og setter det på kontoen for Ung Kvinne Forbigått Igjen-kontoen. Hadde jeg tatt det personlig ville det vært helt krise og jeg kunne knapt ha beveget meg ut i arbeidslivet. Jeg har jo vært på intervjuene, de har digget CV'en min, likt meg, vi har hatt god tone og snakket bra, og i enkelte tilfeller vet jeg til og med hvem jeg er blitt forbigått av og det er folk som...ja..Så jeg må sette det på strukturelle forskjeller-kontoen. Ellers ville jeg blitt gal. Forresten helt absurd å ikke få jobber fordi man liksom er fruktbar når man er ufrivillig barnløs.

Så bra du klarer det. Jeg er nok ikke god nok på sånt og kan lett bli gående å marme på det en stund - absolutt en egenskap jeg kunne tenke meg å være foruten...
Ser forøvrig veldig godt poenget i din siste setning, men det er vel i ferd med å rette seg nå

Gammel 30-01-08, 11:59   #212
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Det kjem heilt an på settingen. Polyanna ville aldri ha brukt ein sånn kommentar for å umyndiggjere verken kvinner eller menn, og det er nettopp det som er skilnaden på velmeint flørting/erting og forskjellsbehandling/trakassering.

Eg har opplevd sjefar som har avbrutt meg under gode argumentasjonsrekker i oppheita faglege diskusjonar med utalelsar som: "oi, eg visste ikkje at søte jenter kunne bli sinte", og ledd nedlatande. Når ein brukar kjønnsbaserte utalelsar systematisk for å umyndiggjere andre er det trakassering. Sjølv om dei ikkje har noko med sex å gjere.

Polyanna, Polyanna. Det handler jo ikke om Polyanna? Og selv om vi "kjenner" Polyanna og mener at hun aldri ville sagt noe for å umyndiggjøre eller trakassere noen, så kan jo den unge mannen oppfatte det slik? Hvis han IKKE kjenner Polyanna og ikke vet at hun mente det humoristisk, og ikke vet at hun kaller alle under 30 for "bare barnet". Klart han kan oppfatte det nedlatende, umyndiggjørende og ubehagelig. Kanskje hvis Polyanna er sjef at han til og med oppfatter det som hersketeknikk fra hennes side. At hun er en Tårnfrid-sjef som må hakke på alle andre, og som har behov for å markere sin posisjon overfor den unge jyplingen.

(Polyanna: jeg regner med du skjønner at jeg ikke er ute etter deg på noen måte, og jeg tror ikke at du verken VAR ubehagelig eller ble oppfattet som ubehagelig. Jeg prøver bare å forklare at det ikke alltid er hvordan ting er MENT som er viktig, men hvordan det OPPFATTES.)

Dette kan kanskje komme som et sjokk på enkelte, men det hender at også jeg blir misforstått. Jeg har alltid hatt en lett tone i forhold til kolleger, hvor jeg spøker, har selvironi og små-slenger litt med leppa. De aller, aller fleste tar dette med godt humør og tar igjen, og det fungerer veldig bra. Men jeg HAR opplevd folk som har trukket seg unna fordi de har oppfattet meg som spydig. Og selv om jeg da ikke HAR ment noe vondt med det, jeg har bare prøvd å tøyse og fleipe og holde en god tone - så er det likevel på sin plass i slike situasjoner at JEG er den som beklager. For greit, det VAR ikke vondt ment, men det ble oppfattet negativt.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 12:00   #213
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Er det krangling, da?

Det var i grunnen det jeg også mente. Det er da ikke nødvendigvis "krangling" om man stiller spørsmål. (Men jeg skjønner jo etter hvert hvorfor enkelte oppfatter nesten alt som trakassering - hvis bare enkle spørsmål blir tatt så negativt!)

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 12:03   #214
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Og selv om jeg da ikke HAR ment noe vondt med det, jeg har bare prøvd å tøyse og fleipe og holde en god tone - så er det likevel på sin plass i slike situasjoner at JEG er den som beklager. For greit, det VAR ikke vondt ment, men det ble oppfattet negativt.

Nettopp. Det er vel i grunnen litt det mange sier her også - at noe som for den som sier det er ment som en vennlig spøkefull tøysete tone kan oppfattes som nedlatende, sårende, påtrengende og til og med trakasserende av mottageren. Og at tilsynelatende helt uskyldige individuelle misforståelser (f.eks. når det gjelder hvem som skal lage kaffe eller vet hvordan printeren virker) kan regnes som diskriminering og til og med trakassering, av den som blir utsatt for det, når det blir veldig mye av det.

Gammel 30-01-08, 12:41   #215
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo dette som gjør det vanskelig. Vi kunne jo gjort det "enkelt" og hatt det som i USA, med regler for alt. Men da blir det jo skrekkelig kjedelig (og slett ikke trakasseringsfritt heller, forresten)

Men det er forskjell på enkeltepisoder og det som skjer systematisk over tid. En enkeltuttalse som dette er tross alt veldig uskyldig i se selv. Det er veldig, veldig usannsynlig at min unge kollega støttt og stadig blir behandlet nedlatende fordi han er ung. Det er langt mer sannsynlig at for eksempel en ung, kvinnelig politiker har opplevd dette mange ganger. Og dermed større grunn til å være forsiktig. Rent statistisk, rett og slett.

Gammel 31-01-08, 19:22   #216
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag var jeg på besøk hos et samarbeidende firma. Mens jeg gikk gjennom lokalet ilag med sjefen der, så la han armen om skuldra mi som om jeg var en annen småjente! For pokker, jeg er nesten like gammel som han - og så går han ved siden av meg som om jeg er dattra hans.

Hvorfor reagerte jeg ikke? Fordi jeg ikke ser han hver dag, kanskje, og kanskje fordi jeg bare var innom en snartur og så på noe.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 22:34   #217
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Doxa, her.

Egentlig litt merkelig at jeg har merket så lite av slikt på realfagsavdelingene. De gamle gubbene har bare prøvd å rekruttere meg til deres spesialfelt. Noen av de yngre mennene favoriserer studenter framfor studiner, men ikke mer enn at man kan le av dem.

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg var hos en overlege som var 72 (!) år på mandag, og han spurte meg hva jeg underviste i, antok det var språkfag, så når jeg sa realfag ble han veldig fornøyd og måtte understreke hvor flott han syns det var at jenter valgte den retningen.

Tror og håper mange av holdningene på kvinne/mannshode forsvinner med tiden.

Det minner meg om en gammel rørlegger/sjømann jeg snakket med som bare hadde positivt å si om utlendinger. De var arbeidssomme, hyggelige, faglig dyktige osv.

Gammel 01-02-08, 11:07   #218
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det virker nesten (etter å ha lest denne tråden) som om rene "akademikere" er verre enn de mer "praktiske" realfagene (ingeniørstudier og sånt)? Jeg har jobbet på temmelig RØFFE arbeidsplasser oppigjennom, steder der jeg har vært eneste kvinne eller jente, og der miljøet har vært temmelig rufsete, med vold, løsemiddelskader og whatnot. Jeg har også vært en av få kvinner i "karrierejagjobber" med høy sigarføring, 70-timers uke og mye testosteron. Men ingen av de hardbarka oljearbeiderne eller malingsoperatørene eller finansgutta har vært i nærheten av det dere beskriver av historieprofessorer og kirurger. Påfallende.

Gammel 01-02-08, 11:21   #219
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Det må vel være litt rom for å spille litt på kjønn så lenge det ikke er sjikane, men jeg ser helt klart at grensene er uklare.

Jeg har elever som "glemmer" å sette opp stolene hver dag, og det skjer rett som det er at jeg kan si "du som er så stor og sterk kan vel være så snill å sette opp en stol ekstra" til enkelte av guttene.

En mannlig kollega satt sammen med bare kvinnlige ansatte her på jobb i går, og sa "nå som det er så mange damer her vet dere vel hvor mye frukt vi må kjøpe inn" (til et møte). Alle tenkte på pluggene selvsagt, og han lo - og sa at reaksjonen vår var det morsomste med å si slike ting... Tror de fleste menn vet dette.

Gammel 01-02-08, 13:30   #220
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det var i grunnen det jeg også mente. Det er da ikke nødvendigvis "krangling" om man stiller spørsmål. (Men jeg skjønner jo etter hvert hvorfor enkelte oppfatter nesten alt som trakassering - hvis bare enkle spørsmål blir tatt så negativt!)

Det er så utrolig nedlatende å si noe sånt! Det er jo det jeg gjentar og gjentar; jeg er ikke spesielt sårbar og sart, jeg er bare i stand til å SE dette, fordi jeg er feministisk skolert! Jeg er ikke kranglete, sosialt uintelligent eller vanskelig å ha med å gjøre, men jeg klarer å skille flørt fra trakassering.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har også vært en av få kvinner i "karrierejagjobber" med høy sigarføring, 70-timers uke og mye testosteron. Men ingen av de hardbarka oljearbeiderne eller malingsoperatørene eller finansgutta har vært i nærheten av det dere beskriver av historieprofessorer og kirurger. Påfallende.

jeg tror feks at i finansgutte-bransjen så er man så selvopptatt og konkurranseorientert at man ikke har tid til å trakassere. Men jeg tror ikke heeeelt på at det aldri skjer, det er vel ikke bare tilfeldig at disse bransjene er mannsdominert? Også tror jeg at du ikke får med deg alt. Jeg fikk forresten bare skryt og positive tilbakemeldinger på å være 12-13 år og ha hovedansvar for fjøs og alt som hadde med hygiene, økonomi og kontakt med meieriet. Sev om jeg var en liten jente. Det har aldri vært noe stress i fht gårds/skogsting. De gutta som er i veldig typiske maskuline yrker, som bønder og sånn, virker mer positive til jenter.

Sist redigert av Harriet Vane : 01-02-08 kl 13:48.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.