Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvem er dagens "rødstrømper"

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 17:58   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er dagens "rødstrømper"

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Jeg er ganske rund æsse, men uvant med å diskutere med hetrofile kvinner over 30 eller under 50 begynner å bli litt sprø av det for å være ærlig, jeg er nok vesentlig mere militant en den vanlige middelklasse husmor, men myyye rundere en størstedelen av nettværket. *to stoler -plask*

Ja, jeg har jo passert 30, så ...

Gammel 22-01-08, 21:27   #2
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ja, jeg har jo passert 30, så ...

Jeg og, så jeg begynner å få litt "normalitetsbehov" men sånn er det nå en gang de fleste over 30 må være hjemme og leve reele kvinneliv og har da ikke tid til å diskutere feminisme& sånn......litt catch 22 det der.

Men herreguuuuud som jeg savner andre voksne damer som lever like kjedelig som meg i diskusjonen, det er pokker meg rett før jeg bukker under og blir organisasjons menneske jeg og...

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:32   #3
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

:Peker på avatar:

Gammel 22-01-08, 21:53   #4
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Reflekterte litt rundt hvilken strømpe jeg egentlig er...

Jeg har ikke lyst til å realisere meg selv. I alle fall ikke nå. Jeg har jobbet og jobbet hele livet for å "bli noe og være noe". Oppfostra av foreldre som kjempet for at kvinner skulle klare seg selv, ikke være avhengig av en mann, ha en utdanning. Så da gjorde jeg det.

Men jeg vil jobbe mindre jeg, og være mer hjemme. Men vi trenger penger. Sånn er det. Vi har våre faste utgifter som alle andre. Da er det flott at mannen kan tjene mer, siden jeg vil gjøre mindre.

Hva vil jeg så?

Jeg vil ikke bake. Det blir aldri bra. Til nå har mamma og svigermor ordnet hver barnebursdag her i huset. Jeg stryker ikke mannens skjorter. Lager aldri mat fra bunn. Økologisk og naturlig er ikke begrep du finner på etiketter her i huset. Pepsi Max derimot. Jeg liker å pusle rundt litt i huset og smårydde, se tv, lese en bok, være sammen med barna, gå på café og shoppe. Jeg liker å leve, oppleve ting, besøke nye steder. Jeg ønsker et liv som er noe mer enn jobb, middag og god natt. Dager som ikke alle er like hverandre.

Jeg tror egentlig jeg har en skjult Posh-Spice i meg. Og hva slags strømper bruker hun? Stay-ups?

Sist redigert av Dronningen : 22-01-08 kl 22:00.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:57   #5
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller ikke videre ønske om å realisere meg selv, men kan ikke se at det har noe med rødstrømpe/ikke rødstrømpe å gjøre.

Emneord
feminisme, moderne feminisme, rødstrømper

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.