Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode
Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.
Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, selv om jeg ikke er så glad i retro.
Jeg ser at retro er en gjenganger i denne tråden. Jeg har aldri før tenkt at jeg er glad i retro, er klærne på bildene jeg har vist fram retro? Egentlig vet jeg ikke helt hva retro er. Liker jeg retro når jeg liker klær til barn i sterke farger og uten dødningehoder og prinsessekroner? Jeg kommer uansett aldri til å bruke ord som "Jeg liker å kjøpe retroklær til sønnen min". Jeg er fryktelig lite oppdatert på motefronten både når det gjelder voksne og barn, det innrømmer jeg glatt. 
Jeg har i denne tråden brukt dødningehoder og prinsessekroner som symboler. Bare for å understreke: Jeg synes ikke klær med slikt på nødvendigvis er så stygt eller galt. Ei heller biler, traktorer eller blomster. Det blir først galt når det blir puttet i ulike avdelinger etter kjønn, inndelt i spesielle fargekoder for de ulike avdelingene. En genial måte å omgå/utfordre dette på er f.eks å faktisk gi sønnen sin en strikkegenser med rosa traktor på lik den han ønsker seg, slik Prototypen til Veronal har fått. Jeg tror det finnes få strikkegensere med rosa traktorer på. Prototypen er heldig!