Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jesper Juul - hva synes dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-08, 20:17   #11
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har lest alle bøkene av JJ, og jeg er ikke spesielt begeistret for ham. Jeg startet med å lese "Ditt kompetente barn" og likte den veldig god - jeg likte den faktisk så godt at jeg begynte å lese en masse annen litteratur som omhandlet dette med selvtilit kontra selvfølelse. Og da oppdaget jeg at det var en masse andre som hadde skrevet om nøyaktig det samme og før JJ. Slik jeg oppfatter det per i dag, så har JJ gjort denne type litteratur mer tilgjengelig for "folk flest", ikke "funnet opp kruttet" - og det synes jeg merkes i rådene han gir.

Er det noen som har sagt at han fant opp dette? I så fall veldig merkelig. Jeg merket veldig godt når jeg kom fra England i 1993 at dette ikke var noe vanlig skille i Norge, mens det for meg med litt Britisk ballast var selvfølgelig. Ikke at jeg husker hvor fra.

Mens hans forklaringer i Ditt kompetente barn betyde virkelig mye for meg med tanke på overansvarlighet mm, som går på min egen barndom. Jeg fikk boken anbefalt for meg ikke Mazungen.

Den dagen jeg tar det noen "guru" skriver som absolutt sannhet og kritisk sluker alt håper jeg noen tupper meg i ræva. MEN om jeg begynner å tro at jeg ikke trenger innput og KAN alt om mitt barn osv da håper jeg noen tupper meg like hardt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.