Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Endelig noen som vil gjøre noe med Staff sine uttalelser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-08, 00:09   #21
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endelig noen som vil gjøre noe med Staff sine uttalelser

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hva mener han egentlig? Hvordan kan f.eks. jeg ha skyld i et overgrep mot mitt barn?

Nå har ikke jeg særlig forutsetning til å forstå meg på Staff. Heldigvis, kanskje.
Men jeg husker selv godt hvordan velmente folks "Nå er du merket for livet" og andre uttalelser som nok handlet om at de forsto hvor alvorlig ting var, faktisk føltes som en livstidsdom. Man mener det så godt, men faktisk kan det føles som om man er brennmerket som "skadet vare" for resten av livet.

Ikke at jeg stiller meg bak Staffs uttalelser, men jeg tror mange velmenende folk kunne ha vært litt flinkere til å fortelle overgrepsofre at de ikke nødvendigvis er ødelagt for livet. At de ikke er "merket".

Det er ganske ille å omtrent bli fortalt at man aldri kommer til å klare å ha et nært og godt forhold til en mann. At man alltid vil være skadet og ha et trøblete seksualliv osv. Jeg husker i alle fall at det provoserte meg noe voldsomt da jeg selv oppsøkte hjelp i tenårene pga. tidligere erfaringer og at det at jeg kom helskinnet ut av det innebar bl.a. at jeg ikke adopterte den tankegangen om meg selv og mine fremtidsutsikter.

Staff ser ut til å tro at det kun er sånn. Der er jeg veldig uenig. Men at det gjøres og at det er et problem tror jeg så absolutt. Overgrepsofre trenger fremtidshåp de også. Ikke bare dystre spådommer.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.