Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Slalåmdress eller "klær som kan brukes til å kjøre slalåm i" - HJELP!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-08, 11:18   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slalåmdress eller "klær som kan brukes til å kjøre slalåm i" - HJELP!

For første gang på 6 år (siden jeg ble gravid med lillegutt) skal jeg ut å stå slalom igjen. Siden den gang har jeg vært litt effektiv på hiv-og-kast-fronten, og de håpløst utdaterte og utslitte slalomklærne mine ble kastet.

Så nå må jeg ha nytt.
For det første har jeg en kjip størrelse: str 46-48 i bukse og str 44 i jakke med behov for ekstra over puppene...
For det andre står jeg ikke slalom ofte nok til at jeg har lyst til å kjøpe noe som bare kan brukes til det ene og alene.
Også trenger jeg egentlig en allround vinterjakke a la Helly Hansen eller Stormberg uansett.

Tips?!!?!
Hva kan jeg kjøpe og hvor går jeg?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 11:21   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: slalomdress eller "klær som kan brukes til å kjøre slalom i" - HJELP!

På en hvilken som helst sportsbutikk finner du gode skibukser, gjerne med seler, som kan brukes til basing i snøen og andre vinterrelaterte aktiviteter også. Samtidig er jeg helt sikker på at du finner matchende jakker som kan brukes ellers til jeans/casual.

I min skibomsperiode var jeg en sucker for Bergansklærne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 11:33   #3
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slalåmdress eller "klær som kan brukes til å kjøre slalåm i" - HJELP!

Så flott! Men jeg har en stygg følelse av at buksene blir så snaue over rompa fort... og da blir jeg grinete. Noen forslag til merker som er litt gode i størrelsen?

Gammel 09-01-08, 11:53   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm. Nei, men damemodellene er ikke så verst i snittet, tror jeg? Jeg svømte i min Phenixbukse, husker jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 17:23   #5
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Endel av de tekniske variantene av bukser har litt stretch i stoffet. Tror du må ta deg en tur i sportsbutikkene og se jeg. Det er utrolig mye å velge mellom nå syns jeg.

Gammel 09-01-08, 17:48   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stormberg har mye bra, det holder greit på varme og slikt, og ikke minst: Det koster ikke all verden.

:har vokst ut av to bukser i løpet av halvannet år:

Gammel 09-01-08, 17:59   #7
m^2

m^2 sin avatar

Standard

...og slalomstøvler passer i sånne bukser vanligvis og?

Gammel 09-01-08, 18:39   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Ja, det gjør de i hvert fall i de jeg har. Det ser du jo, er det sånn lang, eh, kant med borrelås og greier, så passer de definitivt.

Gammel 09-01-08, 20:07   #9
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg svømte i min Phenixbukse, husker jeg.

Bombe.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:18   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Bergans er kjempebra!! Jeg har både jakke og bukse. Buksen har avtagbare seler og jeg tror også at det er noe padding på knærne som kan tas ut. Buksen finnes også i to forskjellige benlengder. Jeg bruker jakken hele året og buksen ute på tur og lekeplass i ruskevær. Som deg står jeg ikke ofte på ski, men de få gangene jeg gjør det, er det greit med godt utstyr

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:18   #11
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Ja, de er spesiallagd for å passe over slalåmstøvler tenker jeg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 21:22   #12
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte en helt grei og billig svart slalåmbukse på Obs! som holder til mitt bruk.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.