Sv: Gaver med ulik verdi til egne barn
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Jeg syns Busymoms svigerforeldre gjør det på en veldig klok måte. Javel, så kan det oppfattes en smule firkantet, men det er i alle fall ingen fare for at noen "alltid" får mer enn andre. Jeg håper bare at de er like flinke til å følge det opp på andre områder, f.eks. i forhold til hvor mye tid som brukes på barnebarna når de er små. 
Hvilken tid? Min yngste har sett farfar to ganger på 16 måneder. Han er en særing. Han har selv tre sønner, hvorav min mann er i midten av disse. Eldstemann er en typisk ungkar, som kommer antakeligvis til å forbli det for alltid. Min mann er den som har klart seg best så langt. Yngstemann er gullegutt, og det har de aldri lagt skjul på. Han er den som har fått mest hjelp av alle.
Da vi flyttet til vårt første hus, kunne han ikke være med og hjelpe til fordi han hadde lyst å kjøre en liten tur. Jeg var gravid og kunne ikke bære pga. bekkenet mitt. Jeg har uendelig mange historier om disse rare menneskene, men jeg forteller bare bits and pieces, ellers ville dere fått sjokk. Svigermor følger han. Når han reiser på jobb (sjømann) dukker hun opp med en eneste gang, og så hører vi ikke noe mer før neste gang han reiser igjen. Så nei, gavene med kroner i julekortene kunne de bare latt være. Rettferdig skal det være liksom, men hallo, tiden når barnebarna er små er mye viktigere.
Min eldste vil ikke være med farmor når hun en sjelden gang spør (det har skjedd en eneste gang etter lillemann ble født. Han eldste ignorerte hun helt da mini var nyfødt og hun kom på besøk 
Skyld ikke på meg iallefall. Den familien er bare sånn dessverre.
|