Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?
Tusen takk for flere gode råd!
Jeg er faktisk ganske flink til å motivere meg for trening, og kommer meg som regel ut på noe (om enn kortvarig og i rolig tempo) i alle fall 4 ganger i uka. Enda enklere er det når det er føre til å sykle til jobb, og det blir ei skikkelig økt også. Å trene sammen med noen er jeg ikke så glad i. Dette med en gjøre-liste og en tilnærmet internettfri dag/kveld var imidlertid virkelig et godt tips!
I grunnen er jeg ikke så sikker på at det er amminga som er årsaken til at Liv våkner om natta. Hun er jo uansett ikke vant til å få pupp på natterstid lenger, det er 4-5 måneder siden det ble slutt på det, og hun sov hele natta de par første månedene etter dette.
Vaskehjelp må vi snart få skaffet oss! Dessverre har vi ikke nådd igjennom til de to vi har forsøkt å ringe, grunnet språkbarrierer, lett telefonvegring m.v.
Vel stresser jeg nå (noe som nok også ligger til min natur), men jaggu har jeg fått det bedre mentalt etter at jeg begynte å jobbe igjen i august. Det er også en dårlig samvittighet hos meg - at jeg ikke egnet meg til å ha permisjon, men virkelig kom i ubalanse av det. Som sagt har jeg vurdert å gå ned i stillingsprosent, men det vil jo være dumt å gå ned i lønn frivillig hvis sjefen mener det er unødvendig..? Vi trenger absolutt ikke de få kronene som skiller 80 og 100 % lønn nå, men hvis vi en dag skal få kjøpt oss et større sted å bo, kommer de godt med.