Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

De perfekte votter, finnes de?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 23:28   #1
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: De perfekte votter, finnes de?

Hjemmestrikkede votter som strikkes med langt skaft og knyting for de minste. Reima uten for utenpå. Det har mine unger brukt i alle år og både jeg og ungene er fornøyde. I kaldt, tørt vær bruker de kun ull og i varmt, vått vær bruker de kun reima.

Gammel 05-01-08, 12:02   #2
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: De perfekte votter, finnes de?

Nå har jeg og bestillt votter fra Gullull etter at storebror i klartekst har sagt at han over hodet ikke liker de nye Lindex-vottene. Han så med lengsel etter de gamle Trollvottene som lillebror hadde på seg og sa at de var mye bedre. De er imidlertid for kalde, synes jeg, så nå gir vi Gullull en sjanse.

Gammel 04-01-08, 23:26   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

http://www.gullull.no/shop.asp?mid=9...evel1=23540281

Der har du de perfekte vottene, som så absolutt er verdt prisen og enda litt til.

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Har god erfaring med disse jeg også.

Nå stoler jeg på dere altså. Nå har jeg bestilt hvert sitt par til ungene, så får vi teste. Vi var på vottejakt så seint som tidligere i dag uten å finne noe som var helt topp.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 20:52   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke funnet ett par votter som er perfekte i allslags vær, men vi har funnet et utvalg som dekker de behovene vi hittil har følt;

Par 1: Votter fra nøstebarn med ull innerst og (ikke vanntett) stoff over. Sitter flott på hånda og er varme også når de blir litt fuktige.

Par 2: Hjemmestrikkede tynne ullvotter med tommel og snøring rundt håndleddet. Hemmer ikke bevegelsesfriheten og er glimrende når det bare er litt kaldt.

Par 3: Tynne uforede regnvotter fra HM/Kappahl whatever. Brukes over par 1 eller (helst) par 2 dersom det regner eller er sørpete. Varmt og likevel mulig å bevege seg i.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 20:56   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: De perfekte votter, finnes de?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Par 1: Votter fra nøstebarn med ull innerst og (ikke vanntett) stoff over. Sitter flott på hånda og er varme også når de blir litt fuktige.

Hvis du ikke har forsøkt gullik/gullull vottene jeg linker til over her kan jeg anbefale de over Nøstebarn sine, de er mer vantette, og sitter bedre på hånden (det vises ikke på bildet vel, men de har elastisk bånd i håndleddet som gjør at de sitter bedre).
Vi har hatt begge parene.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 20:57   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: De perfekte votter, finnes de?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Hvis du ikke har forsøkt gullik/gullull vottene jeg linker til over her kan jeg anbefale de over Nøstebarn sine, de er mer vantette, og sitter bedre på hånden (det vises ikke på bildet vel, men de har elastisk bånd i håndleddet som gjør at de sitter bedre).
Vi har hatt begge parene.

Noterer meg det til neste vinter. Akkurat nå er vi superfornøyde med de vottene vi har

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 21:00   #7
TGM
drømmende

TGM sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gutta har nå fått seg Hestra votter etter at flere har lovprist de.
Lillebror som har arvet sin mors kalde hender og føtter har fått de med ullfor, og Storebror har fått fleecevarianten.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 21:52   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Mamma har strikket leievott til oss!

Gammel 09-01-08, 21:59   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er fornøyd med de lange vottene fra Lindex. De har gummi inni håndflaten og virker vanntette og passe varme (foret med fleece). Vi fikk de i julegave, så jeg vet ikke hva de koster.

I tillegg har vi polvotter fra HM (litt trange å komme inn i kanskje), votter fra Hestra (samme som på bilde lenger opp) og regnvotter fra et finsk merke som er gode. Pluss mange flere votter.

Jeg er visst vottefreak, hehe..

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 09-01-08 kl 22:05.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 22:03   #10
Pipling
Nybegynner

Pipling sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestlandet
Pipling har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hjemmestrikkede ullvotter også med enten vindtette eller vanntette (bare tynne) votter over.
Øh.. Det var en rar forklaring.

MEN, det kommer selvfølgelig an på hvor i Norge man bor.. Tror kanskje det ville vært litt lite der det blir -20. Men i Bergen, hvor jeg holder til er det mer enn nok!

Gammel 09-01-08, 22:50   #11
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi er fornøyd med de lange vottene fra Lindex. De har gummi inni håndflaten og virker vanntette og passe varme (foret med fleece). Vi fikk de i julegave, så jeg vet ikke hva de koster.

Vi kjøpte disse på lørdag (merke: FIX, Pris: 79,-). Vi er så langt denne uken veldig fornøyde med dem! Og denne uken har det vært snø, og i dag mest slaps. Var litt våte inni, men det var jammen resten av ungens klær også, slik blir det når de sitter i den største dammen i barnehagen!

Gjenstår å teste de i skikkelig kulde da...

Gammel 09-01-08, 22:09   #12
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har vært veldig fornøyde med regnvottene fra Troll. De er foret med terrywool (hva nå det er), og Ener´n er alltid tørr og varm når han har brukt dem.
Når det er tørt og kaldt vær har polvottene fra H&M fungert veldig bra (lange i skaftet, med borrelås-stramming i håndleddet). Eller hjemmestrikkede ullvotter.

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Mamma har strikket leievott til oss!

Hva er en leievott?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 23:13   #13
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Hva er en leievott?

Det er en vott med to hull, så man kan ha en felles vott når man er ute og leier! Altså en stor vott med to hull.

Gammel 09-01-08, 22:32   #14
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har Lassievotter (uten glidelås) og de er vi veldig fornøyd med!

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.