|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvorfor liker du å reise?Avbrekk fra hverdagen er det viktigste.
|
|
|
#22 |
|
<*(((<
|
Sv: Hvorfor liker du å reise?I det hele tatt så liker jeg å være i et annet land, og jeg liker å se på hvordan andre folk lever. Allerede under innflyvningen blir jeg ofte sittende og tenke litt på hvor vanvittig mange mennesker det er overalt, og at alle sammen der nede i husene sine har helt egne liv hvor de driver med en hel masse greier. Er jeg i en storby, så liker jeg å gå gatelangs helt alene og suge inn hverdagslivet. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor liker du å reise?Det aller beste med å reise er de gangene man har anledning til å være såpass lenge og bo på den måten at man sklir litt inn i hverdagslivet.
|
|
|
#24 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvorfor liker du å reise?Følelsen av frihet og forventningen om helt nye og ukjente opplevelser (eller gjensyn hvis turen går til et kjent sted).
|
|
|
#25 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg liker å reise fordi:
|
|
|
#26 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvorfor liker du å reise?Som Tinetoff er jeg en pasjonert tyvlytter, og jeg liker også å smake og lukte og se nye ting. Men jeg liker og å komme tilbake til steder jeg har vært før, så jeg må ikke planlegge nye steder hver gang jeg skal ut og reise.
|
|
|
|
#27 |
|
villende
|
Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg elsker å reise fordi det er godt å komme bort fra den vante hverdagen. Det er herlig å spise god mat, og å kunne gå ut å spise hver kveld. Jeg liker å (gjen)oppleve fremmede lukter og stemninger. Dessuten så er det noe helt eget ved det å være på reisefot som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Men jeg har reist mye siden jeg var liten, og den spesielle reisefølelsen slutter aldri å glede meg. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg er nok mest som Myrsnipa. Egentlig ikke spesielt glad i å reise. Syns selve reisingen er slitsom, masete og gjerne en masse venting og køståing. Fremmed mat er jeg heller ikke særlig begeistret for, og spesielt lite begeistret for den ofte manglende hygienen hvor den fremmede maten er fremstilt. Jeg liker ikke offentlige toaletter, og jeg liker ikke å sove på hotell. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
intro
|
Sv: Hvorfor liker du å reise?Nå kom jeg på noe mer: Jeg elsker å bo på hotell! Ettersom jeg er ei superrotete sjuske, er det vidunderlig å kunne ha det ryddig og oversiktlig for en stakket stund.
|
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg elsker å være på vei. Å kjøre steder jeg ikke har vært før, å fundere på hva menneskene inni de ukjente husene driver med og tenker på, å se ting jeg ikke har sett før, å være steder hvor ingen, ingen, ingen kjenner meg. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvorfor liker du å reise?
Nja.... skeptisk.... |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Sv: Hvorfor liker du å reise?Hotell, ja. Det elsker jeg også. Ferdig oppredde senger hver dag. Gå til dekket frokostbord, bare levne alt når man er ferdig. :drømmer:
|
|
|
#33 |
|
intro
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
#35 |
|
kamerat
|
Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg er også lidenskapelig hotellboer, og pakker selvsagt ut (om jeg skal være der mer enn en natt, i hvert fall). Og toppen av luksus er å bestille roomservice-frokost.
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er egentlig ingen shopper i det hele tatt, men det å kikke i butikker synes jeg er morsomt i utlandet. I Norge synes jeg det er kjedelig siden kjedebutikker dominerer så totalt og det er vanskelig å finne noe som er annerledes. Jeg shopper sjeldent noe særlig, men det å kikke på utvalget er morsomt hvis jeg kommer til nye og spennende steder i utlandet. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg kom på en ting; jeg liker å være alene i nye byer. Uansett hvem jeg reiser sammen med, må jeg ha noen timer for meg selv der jeg kan sitte og observere, eller bare gå akkurat der jeg vil, og stoppe og se/kjøpe/beundre når det passer meg. Åh, nå ble jeg reisesyk.
|
|
|
|
#38 |
|
intro
|
Å ja! Alenetid i nye byer er gull verdt! Og shopping sammen med andre er sjelden vellykket.
|
|
|
|
#39 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvorfor liker du å reise?Er også av dem som pakker ut kofferten og legger i skap når jeg bor på hotell - i hvert fall hvis det er snakk om mer enn en natt. Og så klarer jeg aldri å la være å ta noe fra minibaren hvis det finnes slikt. Gir meg en utrolig deilig følelse av luksus. Har ikke våget meg på room service enda, men det kommer nok.
|
|
|
#40 |
|
Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg synes ikke roomservice-måltider er noe særlig, jeg. Da skal hotellrommet være uvanlig luksuriøst/koselig for at jeg skal gidde å spise maten min der fremfor å ta det i restauranten. Annen roomservice er selvfølgelig mer enn greit.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|