|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)
Nå husker jeg ikke alle innleggene i tråden, men det er slik jeg har oppfattet svarene fra de unge mødrene. Altså, at de har følt seg støtt på vegne av gruppen fordi de naturlig nok identifiserer seg med den og at svarene gir eksempel på seg selv som det motsatte av det som er kritisert. Jeg har ikke oppfattet noen som så personlig fornærmet, men jeg synes jo det ganske naturlig at de svarer i tråden med seg selv som eksempel og at svarene gir en smule uttrykk for at de ikke liker generaliseringen av gruppen unge mødre. Det blir jo litt det, å uttale at mange unge mødre fra et sted ikke akkurat er de skarpeste knivene i skuffen. Jeg skjønner at det sikkert er tilfellet, det gjelder forsåvidt majoriteten av unge mødre fra mitt hjemsted også. Men jeg skjønner også at hvis jeg hadde uttalt at de fleste var det, så ville noen i gruppen følt seg urettferdig karakterisert fordi de er oppgående og flinke unge mødre. Jeg synes det er forskjell på dypt personlig krenket der man ikke ser noen andre sider enn sin egen sårede følelse, enn at man føler seg litt støtt og gjerne vil motbevise påstanden.
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Jeg uttalte meg ikke om svarene i tråden (som jeg bare har skummet), jeg prøvde bare å forklare hva jeg mente var forskjellen mellom å bli sint over generelle uttalelser man mener er feilaktige eller krenkende, og å bli sint over generelle uttalelser fordi man føler de er rettet mot en selv personlig.
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Vi prater kanskje litt forbi hverandre da.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Nei altså, jeg snakket egentlig ikke om denne tråden i det hele tatt, spant bare litt videre på det LilleRosin sa om å bli personlig indignert.
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Okay, da var vi litt forbi hverandre, i tillegg hadde jeg nok meg selv i tankene, jeg tror at jeg faktisk kunne blitt veldig personlig indignert og engasjert i en tråd som jeg følte meg svært truffet av. Uten at jeg føler at jeg ikke kunne sett hele bildet, det hadde sikkert bare tatt meg noen sider med innlegg å lande litt og hente meg inn. Og dermed ingen skade skjedd.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|