|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Etter å ha lest mange av innleggene her så får jeg inntrykk av at det er tabu å hevde at kvinner bør få barn i yngre alder. Flere omtaler artikkelen som en skjennepreken, og føler seg kritisert. Dette er jo et samfunnsproblem - er det ikke da nødvendig å sette fokus på det? Ingen påstår vel at man er en dårlig kvinne om man venter med å få barn. Det handler vel heller om å opplyse om at man ved å vente tar en risiko. Er ikke det ok? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)
Disse 23-år gamle kvinnene får finne seg familieklare menn på 33, de da. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Peppy!
|
Jeg skjønner når jeg overhodet ikke når frem med hva jeg mener. Så jeg trekker meg stille ut av denne tråden. Jeg får heller trøste meg med at jeg i hvert fall skjønner hva jeg mener. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bare sær
Jeg skjønner det også.
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Jeg skjønner deg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har fått viljen sin
|
Får ikke prikket deg, men jeg skjønner godt hva du mener, og er veldig enig med deg i det du skriver i denne tråden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
© All rights reserved
|
Tja. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Tror ikke det er noen her som ikke skjønner hva du mener.
|
|
|
#9 |
|
godt brukt
|
Der sa du det så godt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sliter med tastaturet
Jeg skjønner at du påpeker biologiske fakta, problemet er bare at det er sosiologiske faktorer som overstyrer de biologiske. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
<*(((<
|
Jeg skjønner også hva du mener altså, og det er jo vanskelig å si seg uenig i at det er greit å si fra om at kvinners alder ved fødsel bør være lavere i vestlige land enn den er nå. Men jeg reagerte på at det kun var snakk om kvinner i artikkelen, og syns jeg kjennner igjen en klassisk "kvinner bør skjerpe seg"-undertone. :tidvis veldig påvirket av feministblogglesning: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
#13 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg har ihvertfall bidratt til at befolkningen øker. Fikk mitt tredje barn da jeg var 28 år. Er ikke ferdig enda.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Forresten så er jeg ferdig med å få barn. Jeg skal bare ha denne ene.
|
|
|
#15 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)Jeg faller visst under denne kategorien som så fint kalles "ikke de skarpeste knivene i skuffen". Jeg var nemlig 19 da jeg ble gravid med eldstemann, var i full jobb og studerte på kveldstid. I tillegg fikk jeg barn med den første frosken jeg kysset (hadde seff kysset andre, men denne var den første store kjærligheten)... Så jeg rakk akkurat å bli 20 før jeg fikk barnet mitt. I en alder av 21 var jeg tobarnsmamma og forlovet, i en alder av 26 var jeg firebarnsmamma og gifte med pappan til ALLE fire, og vi har vært sammen siden jeg var 15 og han 19. Mener virkelig noen at dette er helt feil? At vi har mindre å tilby barna våre, at vi ikke følger opp osv. Synes dette er stigmatisering og "båssetting", og jeg føler meg både fornærmet og lei meg... Vel, vi er IKKE rike, for jeg har gitt opp all inntekt for å kunne gå hjemme med barna mine, og det tror jeg at både jeg og de har glede og utbytte av både nå og i fremtiden. Mannen jobber og forsørger oss. Abort har aldri vært ett alternativ for oss. Dersom jeg skulle blitt gravid nå, etter 4 barn og mannens sterilisering kan det hende jeg hadde vurdert det, både pga økonomi, barna og min egen helse.
|
|
|
|
#16 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg kan ikke se at du faller inn under kategorien "ikke den skarpeste kniven i skuffen". |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|