|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#102 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Nei, jeg drikker ikke alkohol med barna tilstede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?
![]() |
#104 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Nei, aldri.
![]() |
#105 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Foreløpig (barnet er 2,5 år) så drikker vi aldri vin (vi drikker ikke annet med alkohyl) når barnet er tilstede - vi spretter først en flaske når barnet har lagt seg. Mengdene det er snakk om er en flaske på deling. Det samme har vi gjort på fest og i selskap hvis barnet har vært med fra starten av.
![]() |
#106 |
superbruker
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Jeg har ikke noe imot at andre drikker når barn er til stede. Et glass vin til maten osv ser jeg ikke som et problem at man gjør. Mannen min tar ofte en øl på kvelden. For meg er det helt uaktuelt. Jeg føler ikke at det riktig for meg å drikke alkohol når jeg har barn i huset. Jeg klarer ikke å nyte det glasset med vin når jeg vet at det sitter barn å ser på eller ligger å sover i naborommet.
![]() |
#107 |
Ringskrømt
|
Hva gjør du hvis barnet våkner? Er det krise at dere har drukket litt, eller er det helt greit?
![]() |
#108 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Nei, det er ikke krise.
![]() |
#109 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Ja, vi kan drikke alkohol når barna er tilstede.
![]() |
#110 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Kan drikke et glass rødvin eller to til maten i helgene eller når vi har selskap. Det er ikke noe problem her i huset. Vi er aldri beruset.
![]() |
#111 |
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Kan fint ta en øl eller tre med aj hjemme.
![]() |
#112 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Jeg drikker veldig sjelden, men kan godt ta et glass vin til mat mens ungene er tilstede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?NEI |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Ved spesielle anledninger (som julaften jo er) så kan vi godt ta et lite glass mens ungene er tilstede. Vi blir selvsagt langt fra beruset - her er det snakk om et glass eller to til maten, ikke flatfyll. Utover det venter vi alltid til de er i seng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Vi har hittil ikke drukket alkohol med Hannah til stede.
![]() |
#116 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Jeg har åpnet en halv hvitvin og en hel rødvin. Med en dasj i sausen og i glasset mitt har den rødvinsflasken minket med ca ett glass, hvitvinen med et halvt glass. Jeg tror ikke Mazungen lider nevneverdig. Av at svigermor og kjæresten har drukket et par øl et par små akkakker og 100 cl conjac tror jeg ikke hun merket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Naiv og Super
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?
Helt enig. Det er en ting å drikke alkohol i mderate mengder, noe annet å være på fylla med barna tilstede. Jeg blir aldri full med barna tilstedet, men nyter gjerne alkohol.
![]() |
#120 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Her i huset drikkes det også veldig sjeldent (nesten litt for sjeldent...). Jeg kan ta meg et glass vin før barna er i seng, men det skjer vel så og si aldri. Nå legger de seg riktignok tidlig. Men når de blir større ønsker vi å vise at man kan ta et glass til maten for å kose seg og ikke det bildet de kan se f.eks av nordmenn på chartertur... Jeg har aldri skjønt meg på de som sitter og drikker mens de venter på at flyet skal gå kl 7 om morgenen? |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|