Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julemiddag og alkohol

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-07, 21:00   #11
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: Julemiddag og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det kan jo hende de ønsker å være "like gode" som dere andre selv om de ikke liker alkohol eller rusen? Eller at de prøver å møte dere på halvveien? Eller at de er redd for å være kjedelige med bare cola og ingen style over selskapet? Det er ikke bare-bare å være avholds i en venneflokk som bruker alkohol i sosiale settinger. Det er tross alt en litt annen omgangsform.

Skjønner hva du mener.
Vil bare presisere at for meg er det mest naturlig å ikke drikke alkohol i det hele tatt. Føler meg faktisk litt utilpass på slike fester. Så meg møter de egentlig på en måte som sier meg at de må kompensere litt fordi de har et slikt standpunkt. Så jeg mener faktisk det er mer ærlig å servere hvitvin hvis man vil ha stilen over det.
Man er ikke dårligere mennesker fordi om man serverer moderate mengder alkohol når venner møtes. Jeg har også prinsipp, men noen ganger må man tenke etter om man har prinsipp for prinsippenes skyld og ikke noe annet.

Men egentlig liker jeg ikke velkomstdrinker og formelt prat og fine glass. Nei, tenke seg til å slenge seg i sofaen med ei potetgullskål og ei cola !!
Cola er ikke kjedelig !!
DET er tingen, det.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.