Sv: Er pris på gåver eit viktig poeng for deg?
Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.
Noen som minnes den legendariske NM-tråden med barna som fikk mellomlegget pinlig nøyaktig utbetalt i kontanter om julegavene deres ikke kostet eksakt det samme? 
Mine foreldre var alltid og er til en viss grad fortsatt pinlig nøye med å behandle oss ungene likt økonomisk. Sånn på overordnet nivå synes jeg det er fint: jeg ville sikkert blitt såret om søsteren min fikk sykler og slalomski mens jeg fikk sokker og truser, sånn for å sette det på spissen, men jammen kan man overdrive i andre retningen også. Da mine foreldre et år ga meg en råflott julegave, og en strømpebukse som ekstragave, fordi gaven min søster fikk var 100 kroner dyrere, da måtte jeg spørre om de virkelig trodde så elendig om meg at de mente jeg ville reagere på at gaven kostet 2000 og ikke 2100, eller hva det nå var snakk om. (Det hører med til historien at jeg hadde passert 30 år på denne tiden.) Det har ikke skjedd siden, for å si det slik. 
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg vil helst ikke kjøpe sykkel ol i julegave, det blir feil for meg. Større ting som er sesongbetont får de utenom jule- og bursdagsgaver.
Jeg er vant til at sesongaver fungerer som jule- og bursdagsgaver og ser ikke noe galt i det. Frøkna fikk sykkel til bursdagen i juni, og nå får hun slalomski til jul.
|