Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kolonihagen.no

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-06, 21:18   #1
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kolonihagen.no

Synes brødene til www.kolonihagen.no er kjempegode. Har utvidet "brødkassen" med 5-6 ekstra brød. Vi er 6 i familien og med 4 matpakker 5 dagerer i uken går det unna med brød.Etter litt frem og tilbake bruker vi nå
www.arstidene.no på frukt og grønt.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 23:14   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk kassa vår nå for en halv times tid siden. Det var et nytt bud i dag så hun måtte leite så fælt for å finne fram. Vi bestilte en stor kasse uten poteter.

Vi fikk en pose rettferdige bananer og ditto appelsiner. En stor pose norske epler, en agurk, en paprika, to digre tomater, to gule løk, en rød løk, en pose salat, en kilo gulrøtter, en pose med diverse suppegrønnsaker, en blomkål, en stor brokkoli. Det tror jeg var det hele. Det ser ikke så dyrt ut synes jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 23:19   #3
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av morgana, her.

Synes brødene til www.kolonihagen.no er kjempegode. Har utvidet "brødkassen" med 5-6 ekstra brød. Vi er 6 i familien og med 4 matpakker 5 dagerer i uken går det unna med brød.Etter litt frem og tilbake bruker vi nå
www.arstidene.no på frukt og grønt.

Men årstidene har vel ikke økologiske grønnsaker, eller har de?

Er blitt inspirert selv og tenker på om jeg kanskje skulle bestille levering hver 14. dag, men er litt usikker for hvem jeg skulle gå for egentlig... Kan du si noe om hvorfor du valgte Årstidene? Tenker singelkassen det ene stedet og liten grønnskasse og fruktpose hos den andre, mne lurer på om førstnevnte blir for liten. Vi er to, men liker samtidig å spise en del ute.

Gammel 26-10-06, 23:54   #4
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Er blitt inspirert selv og tenker på om jeg kanskje skulle bestille levering hver 14. dag, men er litt usikker for hvem jeg skulle gå for egentlig... Kan du si noe om hvorfor du valgte Årstidene? Tenker singelkassen det ene stedet og liten grønnskasse og fruktpose hos den andre, mne lurer på om førstnevnte blir for liten. Vi er to, men liker samtidig å spise en del ute.

Skulle likt å vite om det er mer grønnsaker i kassene fra årstidene, for prisene er jo like høye... til tross for at det ikke er økologisk.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 00:26   #5
morgana
På vent....

morgana sin avatar

morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Skulle likt å vite om det er mer grønnsaker i kassene fra årstidene, for prisene er jo like høye... til tross for at det ikke er økologisk.

Min erfaring er at de er like mye liten pose/eske fra årstidene som det er i stor eske fra kolonihagen.

Gammel 27-10-06, 00:24   #6
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Standard

Nei , de er ikke økologiske. Men de har utrolig god kvalitet på frukten/grønnsakene.Skulle gjerne kjørt gjennomført økologisk, det er ikke det, men for oss betyr det litt at frukten er så fin som dette og at holdbarheten er litt bedre, i tillegg blir det billigere for oss.

Bestilte en prøvelevering først og bestemte meg for stor fruktpose etter det og så har jeg økt på til liten grønnsakseske. Det er like mye i den lille grønnsaksesken fra årstidene som i en stor fra kolonihagen.

Kommer til å fortsette med brød,egg,pasta fra kolonihagen og muligens poteter.

Hvis du velger det du nevnte ovenfor og i tillegg spiser ute,vil jeg tro at dere har rikelig , nesten litt for mye hvis dette er per uke? Mulig det kan bli litt snaut med brød enest?

Gammel 27-10-06, 00:57   #7
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av morgana, her.

Hvis du velger det du nevnte ovenfor og i tillegg spiser ute,vil jeg tro at dere har rikelig , nesten litt for mye hvis dette er per uke? Mulig det kan bli litt snaut med brød enest?

Tenkte egentlig annenhver uke. Men det følger vel ikke noe brød med noen av eskene?

Gammel 27-10-06, 09:36   #8
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Standard

Tenkte egentlig annenhver uke. Men det følger vel ikke noe brød med noen av eskene?

Singelkasse
Kr 300,-

Ønsker du litt av det beste fra alle kassene velger du singelkassen. Da får du en variert kasse med både frukt, grønt, brød, egg etc. Kassen er et bra supplement for deg som ønsker sunne og gode råvarer. Alt økologisk - alt godt. Kassen passer best for små husholdninger fra en til to personer.

Kasseinnhold uke 43:
Hodekål, redikker, salat, cherrytomater, sopp, chili, poteter, purre, bananer, epler

Gammel 07-11-06, 13:55   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plukket frem denne tråden igjen fordi jeg nettopp har bestilt abonnement til oss, og er spent på hva vi får. Jeg bestilte en sånn stor mixkasse, men nå lurer jeg på hvor mye poteter det egentlig er i den. Vi spiser lite poteter. På den annen side kan vi jo begynne å spise mer poteter, f.eks. potetstappe er jo kjempegodt, og bakt potet også. Er brødene grove?

Gammel 07-11-06, 14:06   #10
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Plukket frem denne tråden igjen fordi jeg nettopp har bestilt abonnement til oss, og er spent på hva vi får. Jeg bestilte en sånn stor mixkasse, men nå lurer jeg på hvor mye poteter det egentlig er i den. Vi spiser lite poteter. På den annen side kan vi jo begynne å spise mer poteter, f.eks. potetstappe er jo kjempegodt, og bakt potet også. Er brødene grove?

Vi har også mixkasse. Er ikke så mye poteter, 10-12 små kanskje. Det er stort sett ett eller to grove brød og i tillegg gjerne noen halvstekte fine rundstykker e.l.

Jeg ville heller begynt å legge planer for hva du skal gjøre med alle eggene! Første gang fikk vi 24 egg, så jeg ringte og ba om å få færre. Nå får vi 12 og det er også egentlig for mye for oss.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.