Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva smaker du ikke på?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-07, 01:49   #41
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva smaker du ikke på?

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Lutafisk,smalahåve,sushi,å ingen former for skjell..
Jeg fant sand(dvs tygget sand) i et skjell i paellaen en gang.. å aldri mer skal jeg spise det...

Åh, blåskjell som er sååå godt! Gleder meg til i sommer!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 02:01   #42
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Åh, blåskjell som er sååå godt! Gleder meg til i sommer!

over blåskjell,men gleder meg til sommeren

Gammel 15-12-07, 02:03   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og, UTEN blåskjell, men med is, jordbær og saftige nektariner og ferskener.

Gammel 15-12-07, 02:03   #44
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kan signere veldig mange her. Spesielt torsketunger. Dvs det HAR jeg smakt. Tilbrakte gjerne 4-5 timer ved middagsbordet som barn når det ble servert, før jeg hadde spist opp. Noe som var et krav.

Men blekksprut er godt. Frityrstekt blekksprut dyppet i aioli.

MMM Calamaris er godt ja.

Gammel 15-12-07, 02:04   #45
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg og, UTEN blåskjell, men med is, jordbær og saftige nektariner og ferskener.

Jaa å Reker, ferske reker ..

Å Krabbe... Åhh gleder meg masse til sommeren

Gammel 15-12-07, 02:32   #46
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Vaktelegg, blodmat, hjerne og rå eggeplomme måtte jeg vært på randen til å sulte ihjel for å spise, men ellers kan jeg ikke komme på noe jeg ikke ville rørt om jeg fikk det servert. Om jeg noengang kommer til å tilberede/bestille f.eks. lunger eller øyne, det er en annen sak.

Gammel 15-12-07, 11:29   #47
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Å, denne lista kan bli lang...
*Innmat av alle typer (Leverpostei går greit, lungemos er :spy:. Har smakt hjerte, likte det ikke!)
*Reproduksjonsorganer utgår (diverse testikler o.l., rogn utgår også)
*Hode og alt som hører til et hode (tunge,øyne osv. Sylte utgår derfor da det opprinnelig er laget av hodekjøtt av gris)
*Blodmat (Jeg tapper blod, jeg spiser det IKKE)
*Litt gummiaktig sjømat (blekksprut har jeg smakt, gjentas ikke! Nevner også østers,kamskjell o.l.) Reker og krabbe går til nød.
*Sushi og tartar (mat skal da være stekt!)
*Det jeg anser som råtten mat, herunder rakfisk, gravet fisk og jeg slenger med lutefisken her!

JA, jeg er kresen, men det bryr meg omtrentt midt i ryggen. Har det navn av ymse kroppsdeler, lukter vondt eller ser ekkelt ut, så utgår det for min del. Jeg spiser forøvrig pølse med god appetitt og vil IKKE høre hva det inneholder! :In denial:

Signerer denne jeg. Er utrolig kresen på hva jeg spiser, men jeg spiser vel desto mer av det jeg liker da

Gammel 15-12-07, 11:39   #48
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er noen retter jeg ikke ville spist hvis jeg var alene eller med mannen eller nær familie (f.eks. mat med sugekopper, østers og værtestikler). I selskap så ville jeg spist alt, muligens ville værtestikler vært det eneste unntaket som kunne fått meg til å ommøblere på tallerkenen.

Gammel 15-12-07, 11:46   #49
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Surstrømming. :blæ:

Gammel 15-12-07, 11:46   #50
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Blodpudding og lever + diverse oster som gammelost

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 12:03   #51
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ikke alt jeg tilbereder hjemme, og det er heller ikke alt jeg SPISER, men jeg tror jeg er villig til å smake på det meste. Har vært enkelte ganger under en forretningsmiddag (helst da i sorost-asia) der jeg har tenkt "jeg skal ikke sporre hva jeg smaker på nå".

Gammel 15-12-07, 12:20   #52
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg smaker på det meste av mat.
Men enkelte ting klarer jeg bare ikke å få meg selv til å putte i munnen.
Det spiller ingen trille hvor godt det sies at det er, enkelte ting er for meg helt uaktuelt.
Så nå lurer jeg veldig på hva smaker du absolutt ikke på av mat?

Absolutt ingenting, og jeg må innrømme at jeg synes folk er tenmelig kresne dersom de ikke TØR å smake på nye ting. At man ikke liker noe er jo en fair sak (men til og med det kan man lære seg til), men det er noe annet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 12:28   #53
Slettet bruker
Passiv

Standard

jeg spiser ikke hoder, innvoller (bortsett fra lever), tunge eller kokt kjøtt. *kresen*

Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 12:41   #54
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Alt som ikke ligger i vår kultur tror jeg..
Noen vil sikkert si at Norge har blitt så flerkulturell, men slike ting som jeg anser som ekkelt er:
Slanger, insekter ( spesielt de levende eller de som knaser.. ) snegler, hund, katt, blekksprut, alt av rå fisk, alle drikker laget av blod eller med blod uansett dyr, deler av hjerne, testikler etc. Jeg har sikkert spist noe sånt, men da ikke med vilje..

Gammel 15-12-07, 13:10   #55
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ikke kresen på smaker, men på ting som for meg er ekle eller man ser hva man spiser. Det går litt i perioder hos meg.

En stund spiste jeg ikke reker for jeg tenkte på at en spiser de jo med tarmer og innvoller og alt. (+at en kamerat påpekte at det er inndirekte kaniballisme, da reker spiser lik i sjøen ) Kaviar har jeg ikke spist etter at jeg fant ut hva det var. Jeg spiser ikke innmat og blodmat. Dersom en av ingrediensene er hodekjøtt så utgår det hos meg. (som f.ex i middagspølser og picknikskinke) Tidligere var jeg veldig nøye på at kjøttet måtte være godt stekt, men nå klarer jeg spise f.ex biff som er rosa inni. (men det må ikke renne blod da...)

Gammel 15-12-07, 13:36   #56
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Kan ikke komme på noe mat jeg nekter å smake på. Eller dvs jeg spiser ikke sentralnervesystem fra pattedyr, jeg er sikker på at de oppdager kugalskapprioner i sau og gris om femti år.

Forresten serverer jeg smalahove i dag.
Og på julaften spiser jeg kröll, og det er vel egentlig torskesperm, noen verre?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 13:43   #57
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser alt, og har veldig lyst til å smake haggis. Det eneste jeg ikke kunne tenke meg å spise er kokte gulrøtter og fiskeboller i karrisaus. :barndomstraume: Og så har jeg ikke videre lyst til å smake på stekt morkake. Jada, jeg så et program om en dame som hadde stekt den sammen med løk og krydder og serverte den i navnefesten til ungen. Overraskende mange ville smake. Blærgh!

Gammel 15-12-07, 13:50   #58
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

+at en kamerat påpekte at det er inndirekte kaniballisme, da reker spiser lik i sjøen ) )

Det er sant. Men det gjør krabber også. Og mange andre dyr. Det er fisket opp lik fra sjøen med krabber over hele seg, halvt oppspist.

Gammel 15-12-07, 13:51   #59
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jada, jeg så et program om en dame som hadde stekt den sammen med løk og krydder og serverte den i navnefesten til ungen. Overraskende mange ville smake. Blærgh!

Hæh? Du tuller? I Norge?

Velvel. Det er jo mange dyr (og enkelte mennesker) som spiser den næringsrike morkaka.

Gammel 15-12-07, 14:04   #60
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Levende mat , hund og katt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.