|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?-Ikke noe godis.. fra oss! Vår sønn får ikke lørdagsgodt, og spør heller ikke etter det. (Det betyr ikke at han ikke spiser noe med sukker.)
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#42 |
|
ctrl+z
|
Sv: Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?
På det første innlegget ditt virket det som at du kun var imot såpe i rumpene til gutter, men at det var helt greit med såpe i jenterumper.
|
|
|
#43 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?Det er jo masse ting som aldri blir firt på, slik som bilsikring, redningsvest og sykkelhjelm, men det kaller jeg ikke "kameler" egentlig. Det er jo ikke som om vettuge folk har noe reelt valg i så måte, og da er det jo ikke akkurat en bragd å opprettholde dem.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?Eneste kamelen jeg ikke har svelgt, og jeg ikke har tenkt å svelge, det er bilsikring
|
|
|
#45 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og det fungerer helt utmerket! Jeg har heller aldri brukt såpe på min.
Jepp, der har du meg også.
|
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?[quote=jubajuba;713684]
Er ikke nr. 4 litt streng? Til og med jeg klarer av og til å feilberegne mengden med mat på tallerkenen, og jeg hadde ikke syntes det var særlig hyggelig eller behagelig hvis jeg allikevel ble tvunget til å spise opp alt. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?Uten å kommentere noen direkte, så kan jeg si at jeg selv opplevde mange av disse "reglene" som presenteres her som barn, og det førte ikke nødvendigvis noe godt med seg. Derfor tar jeg avstand til mye av dette når jeg har egne barn. Retten til å bestemme en del ting selv f.eks. , og respektere at en del ting vi forventer av barna er noe som utvikles med årene. Dessuten er det greit å sammenligne med seg selv av og til. Hvordan hadde én selv opplevd å bli stilt over for en del av de prinsipper som blir presentert. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Sv: Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?Hvilke regler tenker du på? Kan du ikke heller bare kommentere direkte? |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Jeg kommer på en "regel" jeg hadde hjemme som jeg ikke tenker at mine barn skal oppleve, og det er det med å spise det man får og spise opp alt. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?Jeg lager heller ikke to middager, det som serveres er middagen den dagen. Hvis de ikke liker kjøttet/fisken får de spise poteter og grønnsaker. Jeg har alltid hatt det sånn under oppveksten og synes det har vært helt greit.
|
|
|
#51 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Nei jeg tror ikke jeg går inn på den saken. Tråden var vel mer ment som en "fortell meg om hvordan du gjør det", og ikke en diskusjonstråd. Men noen ganger er det fint å reflektere over hvorfor man gjør som man gjør, og bestemmer som man gjør. Hva er det man ønsker med det? Hva skjer om jeg gjør det annerledes? Faller verden sammen? Er det noen ting man bare gjør fordi "foreldre skal gjøre sånt", eller kan man faktisk ha egne løsninger på ting som fungerer vel så bra? |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#53 |
|
godtemonster
Det du siterer er det ikke meg som har sagt (bare det med såpe og leggetider), så hvis du gidder å rette opp sitatet ditt så det blir kreditert rett nick (Jubajuba), blir jeg glad.
|
|
|
#54 |
|
godtemonster
|
|
|
#55 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg ser at det blir litt feil, selv om det var Jubujuba sitt innlegg jeg siterte. Må faktisk innrømme at jeg ikke vet hvordan man siterer bare deler av et innlegg. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?Jeg hadde dødd om jeg ikke fikk ha nattlampe som barn. Seriøst. For mørkredde unger er en slik regel lite human. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg er enda hardere. Liker de ikke middagen, får de vente til kvelds. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
ctrl+z
|
Jeg opplever også det som en unødvendig regel, men innser jo at andre har andre grenser enn meg.
|
|
|
#59 |
|
Bedreviter
|
Enig, men jeg håper og tror at de som holder fast på regelen om soving i mørket faktisk ikke har mørkredde barn. Det er selvsagt verken vanskelig eller slemt å insistere på et mørklagt soverom hvis barnet ikke har noe i mot det. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?Vi har regler på viktige ting. sånn som sikkerhetsutstyr i bil, båt o.l
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|