|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Til mine med-sjuskerUff, jeg har ei venninne som driver å rydder når hun kommer på besøk. Begynner å brette klær fra tørkestativet og legger sammen aviser som ligger på kjøkkenbordet... Syns det er utrolig irriterende, og føler jeg må ha det ti på topp når hun kommer. Det er ikke ei spesielt nær venninne heller, dama til kompisen av sambo.. Argh!
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Til mine med-sjusker
|
|
|
|
#3 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til mine med-sjuskerVi pleier å kjøre gjennom huset som en plog og kaste alt rot inn på soverommet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ønsker meg plog til jul.
|
|
|
#6 |
|
Absolute Beginner
|
Ok, dette er pinlig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Til mine med-sjuskerSvigermor er søt. Når de kommer på besøk blir det alltid litt skittentøy fra dem også. Tidligere pleide hun å skulle vaske skittentøyet deres selv, men nå har hun begynt å spørre om jeg har plass til det når jeg vasker vårt tøy. Det er ikke fordi hun er lat, eller fordi hun ikke ser at jeg har mye nok klesvask. -Men heller fordi hun på en eller annen måte skjønner at vaskerommet ikke er et sted for uinvidde. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Står på egne ben
Sv: Til mine med-sjuskerGjesterommet blir bare rydde de gangene vi har overnattingsgjester, av en eller annen grunn er det rommet fullt igjen på under en uke etter de har reist. Nå kommer vi nesten ikke inn der. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Sv: Til mine med-sjuskerJeg har nettopp tatt ut esken til symaskinen jeg fikk til bursdagen i midten av november. Symaskinen står forsatt på spisebordet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Til mine med-sjuskerJeg får helt noia når gubben tar med seg arbeidskollegaer hjem hit uten at jeg vet det/er forberedt. De har "perfekte" koner som rydder og ordner - virker det sånn iværtfall.
|
|
|
#13 |
|
lykkelig
|
Sv: Til mine med-sjuskerEgentlig ser det ikke så ille ut hos oss mer. Hvertfall ikke i forhold til tidligere. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Til mine med-sjuskerI dag skulle svigermor levere noe her. Jeg var forbedredt, og hadde fjernet det verste rotet i gangen. Men så skulle hun låne do, og vimset videre innom stue og kjøkken. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Står på egne ben
Jeg hadde satt utrolig stor pris på ei sånn venninne jeg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Å bare ta seg til rette og rydde i andres rot synes jeg er fryktelig frekt. Hadde de spurt om de skulle hjelpe litt, så hadde jo det kanskje vært hyggelig.
|
|
|
#17 |
|
Står på egne ben
Jeg hadde vært uendelig glad om noen hadde vært så frekke og gjort det uten å spørre også. Hadde de spurt så hadde jeg bare sagt at det er ikke nødvendig, så hadde det bare stått der. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Til mine med-sjuskerJeg tror jeg har litt rar familie når jeg leser denne tråden.
|
![]() |
| Emneord |
| rot, salongbord, sjuske |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|