|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hva spiser dere på julaften?Jeg orker ikke "vestlandsmat". Pinnekjøtt er disgusting.
|
|
|
|
#64 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hva spiser dere på julaften?Her blir det ribbe med rødkål, surkål og snittebønnestuing (det må gubben ha til alt som har med steik o.l å gjøre)
|
|
|
#65 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på julaften?
Vet at mamma sverger til Rievelsrud (Rivelsrud?), men bestiller tidlig for å få det beste kjøttet. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Pauset
|
Høres lurt ut. Ville nok blitt ramaskrik om vi skulle gjort om tradisjonene her. Mine to på 12 og 14 år ville nok ikke akseptert det. Men jeg kunne tenkt meg det. Slippe det stresset med både middag, pakker og kaffe og kaker puuuh..... på samme dag. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på julaften?Pinnekjøtt eller kalkun. Liker best kalkun, det får jeg så sjelden. Er så mye deilig tilbehør! |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
Sv: Hva spiser dere på julaften?Mor vil ha ribbe.
|
|
|
#70 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Hva spiser dere på julaften?Her har vi ribbe med sprø svor, rød og surkål, grove medisterkaker, sossiser, julepølse, tyttebær syltetøy, brun hjemmelaget saus, rosenkål, mandelpoteter, sure agurker(hele) og riskrem til dessert på julaften. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
X First Lady
Sv: Hva spiser dere på julaften?Vi har ribbe nettopp fordi det er tradisjon. Ribben må være mye kjøtt på. Sist redigert av Michelle : 25-10-06 kl 21:58. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva spiser dere på julaften?Hjemme hos oss bruker vi pinnekjøtt på julaften og ribbe på 1.juledag.
|
|
|
|
#73 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva spiser dere på julaften?Jeg bryr meg egentlig lite, jeg er ikke egentlig så overvettes begeistret hverken for pinnekjøtt eller svineribbe
|
|
|
#74 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Nei jeg hadde ikke villet hatt det slik, men det er jo sikkert pga den innbarka tradisjonen vi har her. Jeg elsker selve julaften, pakkene er en stor del av kosen der de ligger og venter mens vi spiser middag. Uten pakker den kvelden hadde det blitt litt stusselig. Dessuten er det noe eget over å ha hele familien der mens man pakker opp. Giveren får se hvordan mottakeren reagerer, man får takket med det samme og alt er bare kos.
|
|
|
#75 |
|
Permakulturell
|
|
|
|
#77 |
|
Fullverdig medlem
Hvor: På Kongens berg
![]() |
Sv: Hva spiser dere på julaften?Her er det kalkun. Det synes både jeg og sambo er best! |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva spiser dere på julaften?I fjor byttet vi faktisk rundt på rekkefølgen. Vi åpnet pakker først, mens Sneipen var glad og opplagt. Så tok vi laaaang julemiddag etter at han hadde lagt seg. Det var utrolig deilig.
|
|
|
#79 |
|
Kidding, right?
|
Jeg er også vokst opp med tradisjonell jul. Men gave-spenningen julaften er jo like stor selv om gavene åpnes neste morgen, da. Og har vi familie på besøk i julen så overnatter de uansett (bor utenbys hele hurven), så da sitter vi i pysj med kaffe og varm sjokolade og pakker DANNET opp gavene
|
|
|
|
#80 |
|
flisespikker
|
Vi lot Lillegutt få sine pakker før middag, både i fjor og i forfjor, og så spiste vi middag alle sammen, og så hadde vi dessert og kaffe og kos til han var trøtt nok til å legge seg, og så pakket vi voksne opp gavene. Mulig han vil være litt mer interessert i våre gaver i år, vi får se hva vi gjør.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|