Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når er det "lov" å pynte treet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-07, 21:11   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Selvfølgelig får folk pynte når de vil, men jeg blir alltid litt irritert når jeg ser pyntede juletrær i private hjem alt i midten av desember. Det ødelegger litt min egen advents/julestemning. Men så lenge jeg slipper å se det, så bryr det meg midt bak.

Irritert? Seriøst? Takler du ikke andres tradisjoner?

Gammel 06-12-07, 21:30   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pynter huset 1. desember, jeg, for i likhet med Iset er jeg veldig glad i førjulstiden, og vil at det skal være jul hjemme hos oss da.
Treet kommer likevel ikke opp før lillejulaften - i år hadde jeg tenkt å driste meg til å pynte det den 22. ; )

Samtidig er jeg veldig glad i romjula - og det er det som er ordentlig jul for meg. Da koser vi oss med lange romjulsfrokoster hver dag, guttene leker med nye leker og vi leser i nye bøker. Da har vi romjulslunsjer med venner og romjulsmiddager med familien.

Så for min del er det absolutt "Ja takk - begge deler"!

Gammel 06-12-07, 22:01   #3
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Irritert? Seriøst? Takler du ikke andres tradisjoner?

Selvfølgelig gjør jeg det. Og som jeg sier, bryr jeg meg lite om hva folk gjør. Seriøst sett. Men litt useriøst og irrasjonelt sett, kan jeg ikke hjelpe for at jeg blir pittelitt irritert.

Jeg har ei venninne som bare spiser pinnekjøtt på julaften, og i min ignoranse inviterte jeg henne på pinnekjøt tidlig i desember. Hun ble nok aldri så lite irritert, ja, for litt av pinnekjøttmagien forsvant for henne det året. Og det skjønner jeg jo godt. På samme vis tror jeg at jeg ville føle det hvis jeg ble invitert inn i en julepynta stue med juletre tidlig i desember. Men jeg ville jo selvfølgelig holde tett om det og sette pris på invitasjonen og takle det helt fint.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.