Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når er det "lov" å pynte treet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-07, 15:50   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Jeg pynter treet midt i desember, for jeg HATER å ha julepynt oppe etter 2. juledag (pleier å la det stå til 1. januar, motvillig). Så for å kunne nyte det lengst mulig vil jeg ikke vente til lille julaften, det blir latterlig få dager å ha tre, stakkars vesla (og stakkars meg). Skal ta opp treet om halvannen uke, ca. Vi gleder oss!!

Hva andre mener driter jeg i, selvsagt. De som pynter treet lille julaften har det som regel stående til januar, det har ikke vi.

Gammel 05-12-07, 15:59   #2
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva andre mener driter jeg i, selvsagt. De som pynter treet lille julaften har det som regel stående til januar, det har ikke vi.

Enig, men vi pynter det lillejulaften og vårt står _ikke_ til januar.

Jeg gjemmer meg bak argumentet med allergi, men jeg dritt lei julepynt allerede i romjula.

Gammel 05-12-07, 16:02   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi beholder vårt til 13. dag jul.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 01:44   #4
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg er vant til at treet pyntes om kvelden lillejulaften. Det var sånn vi hadde det hjemme hos mine foreldre.
Nå etter at jeg ble voksen og har fått egen familie, pleier vi å pynte det på ettermiddagen på lillejulaften, rett og slett fordi svigerfar har bursdag den dagen, og om kvelden er vi alltid i bursdag hos han.

I år blir nok treet pyntet den 21. her hos oss, da vi reiser vekk den 22. Det blir nok veldig rart, men vil tro at ungene syns det er stas med pyntet juletre hjemme hos oss også før vi reiser på ferie.

Jeg vurderer likevel å begynne med å pynte treet 22. desember heretter, fordi det ofte blir sånn stress å pynte det mellom middag, og bursdagsbesøk på lillejulaften.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 01:56   #5
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg blir litt når folk pynter juletreet tidlig i desember
(les: før det er en uke til julaften). Selv er jeg ikke spesielt overbegeistret
for juletre (trær skal da vitterlig være på rot - ute!!), men det blir liksom
ikke helt jul uten heller. (Barna ville dessuten bli kjempelei seg om vi kuttet det ut.)
Jeg syns 22.-23. des er grei pynte-tre-dato.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.