|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?Har jeg noengang lest en novelle som foregår på en annen planet en eller annen gang i framtiden? Eller har jeg drømt det? Sola viser seg bare en gang hvert et eller annet, ellers er det bare regn. Også blir et barn stengt inne i et skap eller noe av de andre barna. Og det var det. Noen som vet?
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?
Ja, den har jeg lest. Ray Bradbury, tror jeg. Jenta har flyttet dit fra en planet der det var mer sol, og har snakket om den til de andre barna, som misliker henne på grunn av dette, tror jeg, og så låser de henne inn i skapet den tiden solen er synlig.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?Her er den.
|
|
|
#4 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Tusen takk!
|
|
|
#5 |
|
Truth is in the x-files
|
Denne husker jeg også ...
Jeg husker at (TV)-filmen gjorde STORT inntrykk på meg. Jeg tenkte faktisk på den her forleden. Men så er jeg fra Bergen, da, tematikken er jo således velkjent ...
|
|
|
#6 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Noveller fra videregående - noen som kan hjelpe meg å huske?Læreren vår leste noe om en annen planet. Det var ganske spennende, men jeg husker ikke noe mer av hva det handlet om. Ordet/navnet Para kobler jeg til den novellen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
*_*
|
Jo, og faren i familien vi følger sitter hele tiden og irriterer seg over familien i bilen bak. Når tunnelen lukker seg ser han akkurat ansiktet til den andre familiefaren i speilet før de blir stengt inne - mens familien vi har fulgt slipper fri (for denne gang...).
Ja, denne husker jeg også godt! Veldig snakkis i friminuttet på ungdomsskolen såvidt jeg husker. "Hah, der fikk han den, liksom."
"Bestefar er en stokk" er kjempekul. Da nevøen min var liten kalte han faktisk bestefaren (min far) sin stokk for bestefar. Helt uoppfordret, altså. Bestefar var en stokk for ham i mange år.
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Åh! Den så jeg på TV når jeg var ganske liten mener jeg å huske! Gjorde stort inntryk,og jeg har prøvd å finne den igjen flere ganger siden.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|