Sv: Hvordan snobber du?
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Jeg så også hva Elin skrev over her, henger meg på det du skriver. Jeg tror for øvrig svært få vil innrømme at de ser ned på andre mennesker fordi de velger annerledes.
Jeg vet jeg ser ned på enkelte som ikke tar samme valg som meg. Selv om jeg ikke vil, så føler jeg det.
Trodde alle gjorde det på et eller annet punkt/tema?
Når det kommer til musikk så er jeg rett og slett dømmende. Kjempedømmende. og jeg forsøker å legge det fra meg, jeg forsøker å se på ting litt annerledes, men i det øyeblikket noen forteler meg hva slags musikk de hører på har jeg satt dem i en bås med en gang. Og om det de hører på er Britney Spears eller Lene Alexandra (my boobs are ok), så føler jeg at jeg humrer på innsiden. Jeg føler at jeg ser litt ned på personen.
Enda jeg vet at det vi snakker om her er musikk. Rytmer.Toner satt sammen til melodi. At man liker enn gitt rytme eller tonesammensetning betyr gjerne ikke noe anet enn at man liker akkurat det.
Men jeg klarer ikke å se slik på det.
Er du voksen og liker drittmusikk ( ) så tror jeg ikke på deg. Da tror jeg alt mulig annet rart om deg også.
(Og nå snakker jeg selvsagt ikke om at man ikke for noen pris kan høre på drittmusik. jeg hører ofte på drittmusikk selv. Synge med kan jeg gjøre også. Men jeg liker den ikke. Jeg kunne ikke ha brukt penger på å skaffe meg slik musikk, og jeg kunne ikke satt på den type musikk når jeg er hjemme for meg selv og skal høøøøre på musikk.)