|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
flisespikker
|
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Jeg har aldri frukt i kjøleskapet - eller ikke aldri; melon og ananas i stykker blir oppbevart i kjøleskap. Alt annet ligger på fat eller i skål eller lignende på kjøkkenbenken eller stuebordet. Jeg liker ofte at ting er temperert, da smaker de mest.
|
|
|
#22 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?I kjøleskap. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?I skål. Alt som er i kjøleskapet går stort sett rett i søpla når den nesten kan gå dit selv.
|
|
|
#24 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Iskald frukt, selvfølgelig!
|
|
|
|
#25 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Ja, de sier at smaken kommer mer frem om det ligger på benken, og for feks. tomater synes jeg absolutt det gjelder. Men dette er jo en ren smakssak, jeg synes frukt smaker best når det ligger i kjøleskapet siden det føles 10 ganger friskere da. Kald frisk frukt er så leskende.
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?
Selvsagt en smakssak, ja - jeg synes jo f.eks. ikke fruktjuice skal være temperert.
|
|
|
#27 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
|
|
|
#28 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Alt untatt sitrus går i kjøleskapet. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Her står frukt på kjøkkenbenken.
|
|
|
#30 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Jeg er ikke glad i kald frukt, så vi har den i fat på bordet. Pleier å skjære opp i biter hver dag også, det er barna veldig glad i. Frukt rekker uansett skjelden å bli for gammelt her |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Kjøleskapet. Barna vil ha kald frukt, og da har det blitt sånn. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?s
Helt enig. Er i grunnen nokså overrasket over at så mange spiser iskald frukt. Frukt er som vin, ost og sjokolade: Det skal tempereres. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
superbruker
|
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Frukt skal være temperert. Har man frukten i kjøleskapet smaker det likt. Det smaker bare kaldt. Ikke godt. Når frukten har ligget fremme så smaker det mye mer av den.
|
|
|
#34 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det gjelder ikke bare frukt, men temmelig mange matvarer. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Fortynnet
|
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Jeg har ikke tomater og bananer i kjøleskap, men det meste av annen frukt syns jeg både smaker bedre og holder seg bedre i kjøleskapet. Noen kjøleskap har jo egne soner med temperatur tilpasset frukt og grønnsaker, og det må nødvendigvis være endel under vanlig romtemperatur. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Fortynnet
|
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Det går jo ikke an å si kategorisk at "frukt smaker bedre temperert". Det er mulig den smaker mer, eller annerledes, men for oss som liker best kald frukt så smaker den selvfølgelig bedre kald. Smak er jo temmelig subjektivt. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Jeg har druer og epler i kjøleskap. Banener blir jo brune så de ligger i fruktfat sammen med klementiner.
|
|
|
#39 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Vi har det meste i kjøkeskapet, men det hender vi har en fruktskål stående også.
|
|
|
#40 |
|
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Jeg har en fruktskål med diverse frukt stående ekstremt lett tilgjengelig i kjøleskapet. Før hadde vi de liggende i en skuff i kjøleskapet og fruktforbruket vårt har økt betraktelig etter jeg begynte å legge frukten slik. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|