|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Bruker du begrepet «Syden», og vet du hvor det er? | |||
| Jeg snakker om «Syden», og har en klar forestilling om hvor det er |
|
51 | 43,22% |
| Jeg snakker om «Syden», men har en nokså uklar formening om hvor det er |
|
18 | 15,25% |
| Jeg snakker ikke om «Syden», men jeg har en klar forestilling om hvor det er |
|
26 | 22,03% |
| Jeg snakker ikke om «Syden», og har en nokså uklar formening om hvor det er |
|
11 | 9,32% |
| Jeg bruker det kun negativt |
|
12 | 10,17% |
| Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Begrepet «Syden»
Den synes jeg er litt tynn. Jeg tror nok de fleste godtar at andre har andre meninger enn dem selv. For hva skal man gjøre hvis man ikke godtar at andre har andre meninger? Kjøpe seg maskingevær? Det jeg mener er at det ikke eksisterer noen alternativer til å godta at andre har andre meninger.
|
|
|
#2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og jeg kunne ikke vært mer enig! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Begrepet «Syden»Er det begrepet "syden" eller et det "det å reise på charterferiekonseptet" som blir omfattet av toleransediskusjonen her? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du mener altså at man ikke omtaler et sted med respekt om man omtaler det som Syden? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Det kommer an på hvordan man selv definerer "syden". |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg ser poenget ditt, og jeg bruker ordet godta ikke som "ikke aktivt prøve å ta livet av noen med maskingevær" men mer det som er uthevet i innlegget ditt.
|
|
|
#9 |
|
Leser
|
Ja. Bading, bamseklubb, Blue village, svenske og norske guider, internet på kafeen, gruppeturer etc. Det er konseptet, poenget for meg er at dette gjør at plassen kunne ha vært hvor som helst i verden. Det er som å være i en protestantisk kirke. Det spiller ingen rolle om den ligger i San Fransisco eller i Tromsø, man er i kirken uansett.
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Det er din definisjon av konseptet. Det som er forvirrende er at andre kan vektlegge andre ting i samme konseptdefinisjon. Jeg tror ikke gjengen i linken jeg la ut tidligere i tråden ville definert syden på samme måte, selv om jeg ikke vet. Billig sprit, strand og høy partyfaktor kan jo også være en måte å definere syden.
quote] |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|