Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Myter om barnevernet hindrer familier og barn i å få hjelp

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-07, 15:40   #36
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Myter om barnevernet hindrer familier og barn i å få hjelp

En viktig påminning. Jeg kjenner mine egne fordommer igjen når jeg ble bedt av en venninde om å være referanse for henne; de hadde opprettet undersøkelsessak på henne og mannen. Jeg tenkte at jøss; er det på tale å ta barnet fra henne?? Men godt å tenke på at det ikke nødvendigvis er DET som er tilfellet, men at de kan tilby veildening/oppfølging, osv. Jeg håper ihvertfall det. Som foreldre får de visst ikke vite så mye; virker det som.

Men jeg skjønner godt at det kjennes ikke godt å få en slik sak på seg. Det var en helsesøster som hadde meldt bekymring; kjemien var visst ikke den beste.
Jeg har heller ikke verdens beste kjemi med helsesøster; synes hun både prater for mye og holder oss der for lenge.
Og er litt belærende i tonen. Men jeg vet bedre enn å si henne imot på noen måte. Dessverre, for hun kunne trengt å høre at når guttungen skreik etter sprøyte, så er det beste å la mor gå litt med han fren og tilbake, istedetfor å oppholde mor med prat.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.