Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?
Jeg forstår Zöe og synes ikke det er vanskelig i det hele tatt. At det kan bli forvirrende etterhvert kommer av alle kverulering og flisespikking. Jeg har heller ikke oppfattet henne som nedlatende, men hun forklarer hvordan hun oppfatter røde prikker som oppfattes korrigerende eller ufine.
For min del bruker jeg røde prikker svært sjelden, av den grunn alene at jeg sier det jeg mener i tråden og har ikke behov for å gi korrigeringer, smekk over fingrene, stygge tilbakemeldinger og usaklige kommentarer. Jeg synes det er greit med røde prikker dersom man er sterkt uenig eller provosert av noens meninger eller innlegg, men synes sårende og stygge kommentarer på den er usmaklig. Jeg tar heller diskusjonen fullt ut i tråden slik at alle som deltar i tråden for med seg det som er. Hvis jeg vil kalle noen toskete eller noe i den duren, sier jeg det i tråden. Jeg gir grønne prikker som ros eller positive meldinger.
Det er vel egentlig ikke så vanskelig å forstå at man oppfatter og tar imot røde prikker med varierende meldingsinnhold forskjellig.
|