Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Nei, det trodde jeg jo ikke akkurat. Men du sa liksom det så mange ganger, det om at slike folk er jo kjipe, de er det, og det er jo ingen som liker dem, er det vel, og det å like å rødprikke er det samme som å ville korrigere hele tiden og det er kjipt å ville korrigere folk hele tiden - så selv om det selvsagt var noe tongue-in-cheek og satt på spissen, fikk jeg veldig følelsen av at du mente ganske mye av akkurat det, tross alt. (Og jeg prøver ikke å mele min syke mor her heller, for selv pleier jeg ikke å rødprikke.)
Jo, vet du hva, Skilpadda - jeg synes helt klart at folk som liker å korrigere andre på en utidig måte er kjipe.
Og gjentar gjerne; hvem liker vel slike folk?
Det som må modereres når jeg skal legge meg på et saklig nivå, er vel at slett ikke alle ivrige rødprikkere havner i den kategorien.
Men at det kan være en viss sammenheng mellom glede over å rødprikke og å korrigere andre på en utidig måte IRL ser jeg på som ganske sannsynlig.
Og slikt har jeg ikke sansen for, nei.
På ingen måte.