|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Jessica hitlet tråden!
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Åååhh.. la oss nå plage nazistene LITT fordi Hitler var gal. Pliiiis!
|
|
|
#5 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det var jaggu dumt at du ikkje drog opp den som ei sakleg samanikning |
|
|
|
|
|
#7 |
|
guru advisor
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Jeg har ikke sett programmet, og har ikke tenkt til det heller. Men jeg har lest denne debatten, og himler litt med øynene ang. oppropet om å stanse programmet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
saftig
|
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Jeg forstår at det ikke var ment bokstavelig. Selv om det er humoristisk ment, vil jeg tro at folk kan bli støtt av det. Det var det som var min tanke. Nå eier ikke jeg en religiøs celle da, så det er mulig jeg tar feil.
|
|
|
#11 |
|
saftig
|
Du syns jeg er drøy fordi jeg spøker med å hitle?
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Jeg synes ikke at det du skrev over her framsto som en humoristisk spøk kun med nazister. Du skrev selv at "det blir jo akkurat som", altså dro linjene til dagens kristne. Jeg skrev for øvrig ikke at jeg synes du er drøy. Jeg skrev at jeg syntes uttalelsen (den humoristiske sammenligningen) var drøy. Akkurat den forskjellen som kommer fram når det gjelder humoristisk sans, er vel kanskje beskrivende for forskjellene som kommer fram i denne tråden vil jeg tro.
|
|
|
#13 |
|
Ekvilist
|
Denne synes jeg var drøy Safran. Etter å ha skummet igjennom tråden må jeg si at jeg er overrasket over hvor legitimt det synes å være og generalisere en gruppe mennesker, i dette tilfellet i de kristne. Jeg har ikke inntrykk av at dette er er rådende holdning i andre diskusjoner her på forumet, i forhold andre grupper mennesker.
|
|
|
#14 |
|
Absolut ateist
|
Jeg syns det er ytterst lite generalisering av kristne i denne tråden.
|
|
|
#15 |
|
Ekvilist
|
Det er iallefall det inntrykket jeg fikk. Mulig jeg tar feil, får lese mer senere. Jeg mener å huske at det blant annet nærmest settes likhetstegn mellom kristne og homofobi, og at de som ikke er kristne homofobe nærmest er unntak. Dette tror jeg er ganske er et godt stykke fra sannheten, særlig med tanke på at det nå så vidt jeg husker er flertall i kirken for at homofile skal ha vigslede stillinger. Jeg tror at en del av disse problemstillingene som tillegges kristne miljøer dessverre er ganske generelle.
|
|
|
#16 |
|
Absolut ateist
|
Det å sette likhetstegn og det å fortelle om egne erfaringer er vel ikke helt det samme.
|
|
|
#17 |
|
saftig
|
De generaliseringene har nok skjedd inni hodet ditt, for jeg har iallefall aldri skrevet dette.
|
|
|
#18 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Får starte med å svare på et spørsmål jeg har fått.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|