|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spikketreff
Jupp, og i Norge er det ingen klare regler for slikt. I Nederland, derimot, ville etternavnet vært "von der Lippe", men det ville allikevel stått "Lippe, Anneke von der" i et alfabetisk register. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selverfart? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, slik har jeg oppfattet det også. Problemet med et slikt navn i Norge er at de fleste vil gjøre Schmidt til et mellomnavn når det egentlig er en del av etternavnet.
Heldigvis har vi et navn av typen Katrine Schmidt von Lippe så da skjer ikke det. Noen ganger kan det dog være problem da vi til daglig bare bruker Schmidt og ikke resten. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Misforståelser omkring mellomnavn/sammensatte etternavn vil nok ofte være et problem, ja, også for folk som ikke har et "von"-navn. Det har jo vært regelen i Norge at man formelt sett bare kan ha ett etternavn, men jeg lurer på om denne regelen er lempet på nå?
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Norge er ekstremt inkonsekvent. I mitt pass står det: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
I mitt pass *****, Fornavn van. Og van hører til fornavnet i folkeregisteret, så jeg måtte bytte både fornavn og etternavn da jeg giftet meg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: SpikketreffMen altså treff? Er det noen utenbys fra som har seriøse planer om å komme, og i så fall hvilken helg passer det? Førstkommende helg er vel litt for kjapt, og neste lørdag er vi opptatt, men fredag 10., fredag 17., lørdag 18., fredag 24. eller lørdag 25. tror jeg er mulig for meg.
|
|
|
#8 |
|
Absolute Beginner
|
Jeg har veldig lyst til å komme. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Pytt. Noen kan møte deg på Oslo S.
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: SpikketreffJeg kan fredag 16. og lørdag 17. Helgen etter, dvs 23 og 24 går bra det også.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: SpikketreffUtrolig dumt. Overrasket over hvor dumt folkeregisteret kan gjøre det. Skulle van være et fornavn?!? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|