Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du med på å gi et større beløp til tv-aksjonen i år?
Ja, jeg skal gi over 500 kr 7 5,30%
Ja, jeg skal gi 200-500 kr 80 60,61%
Jeg skal gi 100-200 kr 28 21,21%
Jeg skal gi under 100 kr 15 11,36%
Nei, jeg skal ikke gi noe 2 1,52%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-07, 21:22   #41
Mitzya
Siste nytt!

Mitzya sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Pleier å gi 25 kr. Men i år gir vi bare 20 kr. Det er det jeg har liggende i småpenger - i kronestykker. Ungene skal få putte dem i bøssa.

Av de tyve kronene så er det vel få som kommer dit de opprinnelig var tiltenkt, skjønner jeg.

Gammel 20-10-07, 22:10   #42
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Pleier å gi litt cash på døra og ringe givertelefonen utpå kvelden.
Har også vært bøssebærer noen ganger, men i år får jeg det ikke til. *Orker ikke å drasse en toåring dør-til-dør*

Gammel 20-10-07, 22:14   #43
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mitzya, her.

Pleier å gi 25 kr. Men i år gir vi bare 20 kr. Det er det jeg har liggende i småpenger - i kronestykker. Ungene skal få putte dem i bøssa.

Av de tyve kronene så er det vel få som kommer dit de opprinnelig var tiltenkt, skjønner jeg.

Jøss, er du konfliktsøkande av natur, du?

Gammel 20-10-07, 23:53   #44
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rene forumtrollet jo!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 00:09   #45
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Tipper vi gir rundt 200,- kr.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 00:09   #46
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Gammel 21-10-07, 06:48   #47
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gikk opp fra 500 til 1000 da vi fikk oss jobber (i motsetning til da vi var studenter). I år har vi akkurat arvet en del penger, de kom inn på kontoen i går, så vi dobler beløpet.

Gammel 21-10-07, 08:28   #48
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Det kommer omtrent aldri bøssebærere her så jeg har pleid å ringe givertelefonen.

Gammel 21-10-07, 08:40   #49
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Vi gir ca 200 - 300 alt etter som hva vi har i cash
Ringer nok også givertelefonen!

Gammel 21-10-07, 09:18   #50
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Med tanke på hvilke summer en del her inne syns det er greit å betale for klær, syns jeg to hundre kroner er småpenger, og oppfordrer alle til å gi så de kjenner det.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 09:28   #51
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Med tanke på hvilke summer en del her inne syns det er greit å betale for klær, syns jeg to hundre kroner er småpenger, og oppfordrer alle til å gi så de kjenner det.

Vi gir et nokså stort månedlig beløp til Redd Barna, og dessuten gir vi jevnlig til andre organisasjoner. Derfor har vel aldri tv-aksjonen blitt en sånn ting vi gir kjempemye til, men vi bidrar der også.

Gir dere alltid like mye til veldedig formål, eller er det vanlig å "spare" opp litt for å gi et ganske stort beløp til tv-aksjonen i stedet? Jeg er bare nysgjerrig på hvordan folk tenker, det er derfor jeg spør.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 09:40   #52
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Definér kjenner det.

Gammel 21-10-07, 09:46   #53
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Gir dere alltid like mye til veldedig formål, eller er det vanlig å "spare" opp litt for å gi et ganske stort beløp til tv-aksjonen i stedet? Jeg er bare nysgjerrig på hvordan folk tenker, det er derfor jeg spør.

Vi gir mest jevnlig (Leger uten grenser i vårt tilfelle), og vanligvis mellom 200-500 til tv-aksjonen. Jevnlige bidrag gjennom avtalegiro gjør at organisasjonene har faste forutsigbare inntekter som de kan budsjettere/planlegge med.

Ellers så syns jeg det er fint å kunne gi i bøssa under tv-aksjonen (hvis det kommer noen, og vi har husket å ha kontanter klare) i stedet for nettbank/givertelefon. Regner med at det er litt motiverende for bøssebærerene å faktisk "få litt i bøssa" når man først stiller opp på bøssebæring.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 09:50   #54
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Jeg har glemt å ta ut penger. Når begynner bøssebærerne å gå? Jeg vet ikke hvor mye vi bør gi i år. 100 kr per pers, altså 300 kanskje?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 09:51   #55
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Viste ikke at det var tv aksjon i dag. Har ikke tatt ut noen penger og kommer vel ingen opp hit som vanlig...
For det om det bor 300 mennesker her oppe på toppen..

Gammel 21-10-07, 09:59   #56
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Shannon er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mitzya, her.

Pleier å gi 25 kr. Men i år gir vi bare 20 kr.

Ja, for 25 kr er skikkelig mye.

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 10:13   #57
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Vi gir mellom 500 og 1000 kr. Det er et beløp som vi kjenner i lommeboka, men ikke verre enn at livet vårt går videre som før. Vi gir også til veldedige formål jevnlig.

Gammel 21-10-07, 10:19   #58
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Kommer til å gi 200+.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 10:44   #59
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er helt blakk, så jeg vet ikke hvor mye vi får til i år.
Jeg ser det ligger 32,50 på bordet her, så da blir det vel det vi gir. Skulle gjerne gitt mer.

Gammel 21-10-07, 11:37   #60
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir 500 kr til tv-aksjonen uansett klesbudsjett. Vi har et bestemt formål vi gir penger til jevnt gjennom året, så TV aksjonen kommer på siden av dette.
Vi gir gjennom nettbanken (giro), også legger barna på noen mynter ved døra hvis vi treffer på dem.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.