Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-07, 13:47   #1
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang barneklær..

Jeg hadde tenkt, jøss, hva er det der for et slags menneske.
Man leverer ikke tilbake lånte ting ødelagt. Jeg ville beklaget og kjøpt ny.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 13:49   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Samme her. I det minste ville jeg ha sagt ifra om at den dessverre ble ødelagt, og ikke bare lagt den i en pose på den måten.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 14:00   #3
Left
Passiv

Standard

Samme her. Jeg hadde sagt at jeg hadde klart å ødelagt den, og levert en ny.

Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 15:07   #4
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Oj, nå rødmer jeg litt på "lånerens" vegne. Det hørtes utrolig flaut ut, og enda mer flaut ut å ikke si i fra om det...

Hadde jeg gjort noe sånt så hadde jeg sagt i fra om det og tilbudt meg å kjøpe en ny, eller bare kjøpt en ny uten å spørre.

Og så hadde jeg selvfølgelig sagt at det var den udugelige mannen min som hadde vaska den

Gammel 18-10-07, 15:16   #5
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det hadde vært på sin plass med en beklagelse og en ny strømpebukse

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 15:50   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg ville ha vasket den, for jeg ville nok synes det var flaut å levere tilbake en skitten strømpebukse. Men om den ble misfarget ville jeg nok kjøpt en ny og lagt sammen med den jeg ødela.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 23:50   #7
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg tror jeg ville ha vasket den, for jeg ville nok synes det var flaut å levere tilbake en skitten strømpebukse. Men om den ble misfarget ville jeg nok kjøpt en ny og lagt sammen med den jeg ødela.

Akkurat det samme ville jeg ha gjort.

Gammel 19-10-07, 00:14   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hun har sannsynligvis ikke lagt merke til misfargingen. Lånte stripete strømpebukse - leverte tilbake stripete strømpebukse. Ikke alle som legger merke til sånt. Faktisk...

Vi har ingen strømpebukser i Frøknas skap som koster mer enn 59,50, det er jeg temmelig sikker på, og de behandles med samme delikate omhu som trusene og sokkene hennes (alt i én maskin, på 60 grader). Her i huset er strømpebukser med amdre ord forbruksvare de luxe og de skifter farge stadig vekk.

Det kan kanskje tenkes at jeg ville sett forskjell på strømpebuksen før og etter vask, men Teomannen ville garantert ikke ha gjort det hvis det var han som sto for vasken, så det er minst 50 % sansynlighet for at strømpebuksen ville blitt levert tilbake ren, misfarget og helt uten beklagelse hvis det hadde vært oss som var synderne.

Det er mulig jeg ville skjønt tegninga om utlåner sa at hun foretrakk å vaske strømpebuksen selv, men hadde jeg fått beskjed om at det "ikke er nødvendig" hadde jeg vasket den likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 16:08   #9
Melonina
Fullverdig medlem

Melonina sin avatar

Melonina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Signerer!

Melonina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 16:50   #10
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reafert (men tipper jeg hadde latt være å si noe). Men jeg hadde ihvertfall ikke gitt tilbake et ødelagt klesplagg jeg hadde lånt.

Gammel 18-10-07, 17:16   #11
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg ville også ha vasket den selv, men tilbudt meg å kjøpe ny dersom jeg så at den hadde blitt misfarget.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke orket hisse meg opp over det. For meg er strømpebukser forbruksvare. Med mindre du hadde vært veldig klar på at du ønsket å vaske den selv. Et "nei da, bare legg den i hyllen du, så vasker jeg den selv" ville jeg tatt for en ren høflighetsfrase.

Jeg hadde gjort, tenkt og følt som Divine.

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Hadde jeg ødelagt noe som barnet mitt hadde lånt av en venn/venninne hadde jeg kjøpt nytt.

Joda, som regel. Men ei strømpebukse eller et par sokker? Det kommer også litt an på hvor nær jeg var barnets forelder. Helt fremmede ville fått nye sokker. Svigerinnen min ville ikke fått det.

Gammel 20-02-08, 00:08   #12
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Signerer! Men jeg hadde nok ikke sagt noe.....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.