Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Overvekt kontra undervekt ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-07, 23:52   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Jeg har vært undervektig, og fikk stadig skikkelig kjipe kommentarer på det. (Nå var jeg aldri sykelig tynn, men det var det tydeligvis mange som mente allikevel.) Selv om "modellooken" er radmager, er fortsatt diskusjonsfora og IRLdiskusjoner fulle av kommentarer fra menn og gutter, som jo er de man brydde seg om hva mente på den tiden jeg var veeeldig tynn, som gikk på at det var finest med litt "kjøtt på bena", former og så videre.

Så har jeg prøvd å veie ganske mye mer enn idealet, og fikk morsomt nok hauger med kommentarer om at nå så jeg "endelig" frisk ut, svigers og deres foreldre igjen var jo overlykkelige. Allikevel var det et eller annet i hodet mitt som sa at jeg ikke så bra ut, selv om omverdenen generelt (de som ytret seg ihvertfall) sa at jeg gjorde det.

Det blir aldri bra, gjør det vel?

Ang. kommentarer om andres utseende, er det vanskelig. Når jeg kjenner overvektige som virkelig har VILLET gå ned i vekt, som har jobbet hardt for det, ser jeg ikke noe galt i å si at de har vært flinke, at de ser flotte ut. Å anbefale noen å slanke seg, derimot? Å si at noen ikke ser bra ut fordi de ikke lever opp til et medieskapt skjønnhetsideal? Lavmål.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.