Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hverdagsrasisme

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 16:38   #10
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hverdagsrasisme

I utgangspunktet er denne historien helt forkastelig selvfølgelig.... MEN, MEN, MEN jeg ser at den er sakset fra VG, og der er de glade i sensasjoner og tragedier uten at det står mye mer om bakgrunnen...

Hadde denne mannen finansieringen helt på det tørre? (står det ingenting om)

Er det andre årsaker som historien ikke sier noe om som gjør at de har valgt å selge til noen andre? (står det heller ingenting om)

Når jeg solgte leiligheten min i Oslo var det for meg klinkende likegyldig om jeg solgte til en fra Norge, Sverige, Pakistan eller hvorsomhelst. MEN, jeg valgte en som ved budrunden hadde finansieringen i orden (uten masse unnskyldninger ja, men får ikke tak i rette vedkommende, jeg har penger skjønner ikke hvorfor de ikke gir oss lån osv.osv.). Jeg ville heller aldri i livet solgt til en som jeg f.eks visste var kriminell.

OG nå sier jeg IKKE at det er noen som helst grunn til at denne mannen ikke har ærlige hensikter og økonomien i orden, men vet vi det???

Når det er sagt, er hverdagsrasisme veldig utbredt og jeg tror aldri,aldri, aldri at vi får bukt med den. Her på øya er det vi hvite som blir diskriminert der hvor de svarte er i flertall. Jeg kan f.eks. oppleve å bli ekspedert som sistemann i ferskvaredisken dersom jeg er eneste hvite som venter i kø. De ekspederer helt bevisst alle lokale først, og derette med et surt oppsyn får jeg hjelp og et "what ya want ma'm?". Noen ganger biter jeg tenna sammen og holder kjeft, andre ganger spør jeg hvorfor de ikke ekspederer meg. Vi fikk kursing i å takle slik behandling og informasjon om dette før vi dro hit ved Tropéinstituttet i Amsterdam, og jeg trodde faktisk ikke at det var så tydelig rasisme på en turistøy som dette, men det er det altså.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.