Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ville du byttet barna tilbake?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-07, 01:16   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du byttet barna tilbake?

Skjønner ikke helt hvordan dette er mulig. De to gangene jeg har født har jeg ikke vært fra barna et eneste sekund. Veiing foregikk på samme rom som jeg var og pappan var med bort til vekten som var max 5meter unna. Båndet de fikk rundt håndelddet ble satt på rett etter veiing..
Barna var aldri ute av mitt synsfelt den lille stunden vi var på sykehuset!
Min første er som snytt ut av nesen på pappan og 2.mann ser selv jeg at likner på meg. Ingen tvil her ihvertfall.

Helt forferdelig at sånt kan skje. 10 måneder er lenge. Min første tass kunne gå da han var 10 måneder. Da pappan kom hjem fra jobben løp han han i møte hver bidige dag. Tenk om han plutselig skulle bytte han med en annen! Nei, gud bedre..

Gammel 12-10-07, 01:18   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Skjønner ikke helt hvordan dette er mulig. De to gangene jeg har født har jeg ikke vært fra barna et eneste sekund.

Flere steder i verden er det fremdeles helt vanlig å ha barna på fellesrom bak en glassvegg der alle foreldrene kan fint stå på utsiden og beundre sine nyfødte.

Gammel 12-10-07, 08:06   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er en tragedie, først og fremst for barna. Jeg får frysninger når jeg tenker på hva dette gjør med tilknytningen deres. Det må jo få følger for dem psykisk/mentalt resten av livet uansett hva foreldrene velger å gjøre.

Jeg aner rett og slett ikke hva jeg hadde gjort som forelder.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 08:40   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Dette er en tragedie, først og fremst for barna. Jeg får frysninger når jeg tenker på hva dette gjør med tilknytningen deres. Det må jo få følger for dem psykisk/mentalt resten av livet uansett hva foreldrene velger å gjøre.

I følge en psykolog som ble forelagt denne problemstillingen i nettavisen var byttingen verre for mødrene, enn for barna siden de er så små.

Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort? jeg ville uansett ønsket å ha tett kontakt med det andre foreldreparet slik at jeg kunne følge med på og ha kontakt med det andre barnet.

Gammel 12-10-07, 09:19   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Dette er en tragedie, først og fremst for barna. Jeg får frysninger når jeg tenker på hva dette gjør med tilknytningen deres.

Ifølge min psykiatervenninne går det antagelig bra.

Så lenge barna har fått en hovedtilknytningsperson den første tiden, slik at de har lært det å knytte seg til noen, kan tilknytningen overføres til andre. Problemer kommer først når de blir tatt vare på av flere forskjellige, slik det skjer på barnehjem.

Hva jeg ville gjort selv? Aner ikke. Det ville vært forferdelig å gi fra seg barnet sitt, men samtidig også umulig å vite at det barnet jeg fødte var et annet sted. Heldigvis er problemstillingen bare teoretisk for meg.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 09:26   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er litt for enkelt å si klart ja eller nei til dette. Det er en fortvilet situasjon for alle parter.

Om parene har fått kontakt seg i mellom og ikke bytter umiddelbart så synes jeg de får gjøre det som føles best for dem. Det er ikke som de bytter samme dag som de fant det ut.

For barna tror jeg det er langt bedre å bytte nå enn senere.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 09:34   #7
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg husker når jeg var liten at jeg ofte skulle ønske at jeg var forbyttet på sykehuset og at noen kom og sa at jeg skulle få nye foreldre
... eller at broren min var forbyttet på sykehuset slik at han ble byttet ut
Men egentlig ville jeg nok blitt fra meg om mamma og pappa ikke hadde vært mamma og pappa likevel.

Jeg ville nok hatt store problemer med å bytte tilbake ja, men det er så vanskelig å sette seg inn i problemstillingen at jeg ikke vet hva jeg ville gjort Ja takk begge deler??

Gammel 12-10-07, 10:06   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Det er litt for enkelt å si klart ja eller nei til dette. Det er en fortvilet situasjon for alle parter.

Om parene har fått kontakt seg i mellom og ikke bytter umiddelbart så synes jeg de får gjøre det som føles best for dem. Det er ikke som de bytter samme dag som de fant det ut.

For barna tror jeg det er langt bedre å bytte nå enn senere.

Jeg tror jeg ville ha byttet. Men såklart med en myk overgang. Ikke bare tatt den andre ungen og dratt liksom..

Barn er jo tilpasningsdyktige, og jeg tror ikke det vil være problematisk for barna og knytte seg til de biologiske foreldrene når de er under 1 år. Det er nok verre for de voksne.

Grusom sak.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 10:37   #9
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette er jo helt utrolig og tragisk.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hva jeg ville gjort selv? Aner ikke. Det ville vært forferdelig å gi fra seg barnet sitt, men samtidig også umulig å vite at det barnet jeg fødte var et annet sted. Heldigvis er problemstillingen bare teoretisk for meg.

Enig med allium.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 12:06   #10
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Huff jeg vet ikke helt..... jeg ville ønsket meg begge barna!

Gammel 12-10-07, 21:12   #11
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville nok ha byttet tilbake ja.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 21:22   #12
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg ville bytta så lenge dei var så små.

Vesla her var navn og lappelaus ei stund på sjukehuset.
Ho blei født på fødestue her og der brukar dei ikkje navneband (små forhold ja ), men når ho var 2 dagar måtte me reise på sjukehuset pga høg bilrubin. Ho blei lag i lyskasse med ein gong me kom ned. Var å amma ho ein gong på vaktrommet der, og neste gong ho skulle ha mat kom dei med ho på rommet og barnepleiaren som bar ho blei ganske forferda fordi ho ikkje hadde band på seg, strengt forbudt. Heldigvis hadde ho eit fødselsmerke så eg visste heilt sikkert at ho var vår, pluss at me kjente ho jo ganske godt da

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.