Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj
Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.
Som sagt tidligere er det etter min mening ett lovlig rusmiddel som burde vært forbudt utfra det vi vet om skade/nytte, og det er tobakk. Det gir ingen egentlig rus, bare lettelse av abstinenssymptomer, det er ekstremt avhengighetsdannende og svært helseskadelig. I tillegg skader man tredjeperson gjennom passiv eksponering. Og de fleste som er avhengig bruker det hver dag, mange ganger for dagen.
Man kan mene hva man vil om røyking, men man trenger absolutt ikke å skade folk mer med tobakksrøyking enn med hasjrøyking (du har hørt om snus?). Hasjrøyking er også mye mer skadelig enn tobakksrøyking med tanke på kreft i luftveiene. Man kan også skade en tredjeperson via passiv eksponering av hasjrøyking.
Og du kan da umulig kalle deg for liberalist hvis du mener at folk ikke skal få lov til å røyke fordi de ikke får "en bra nok" rus i dine øyne. Hvis du er liberalist må du jo la de som røyker få bestemme selv - det er jo det begrepet innebærer. 
For min egen del så har jeg vært både for og imot legalisering av hasj. Og helt ærlig - jeg tror ikke dette er noe som blir å skje i Norge. Dette er ikke noe anti-hasj innlegg, det er mer en kommetar til at argumentasjonen din ikke henger sammen.