Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-07, 21:53   #861
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Det er godt å høre at du ble møtt slik, Inagh. Selv om jeg ikke tror at det er "show" for tv-kameraene, så er det fint å få høre at du sitter igjen med noe godt fra en tragisk opplevelse.

Gammel 03-10-07, 21:56   #862
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er rare greier... At jeg etter noe slikt sitter igjen med veldig mange gode opplevelser. Det var så riktig hele veien ser jeg i etterkant, uansett hvor vondt det var der og da.

Gammel 03-10-07, 21:59   #863
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ja, det er rare greier... At jeg etter noe slikt sitter igjen med veldig mange gode opplevelser. Det var så riktig hele veien ser jeg i etterkant, uansett hvor vondt det var der og da.

Det var jo det den mamman der sa også. At det var så riktig å gjøre det på den måten.

Gammel 03-10-07, 22:03   #864
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inagh: nå gråter jeg her jeg sitter, for deg og for lille Vår.

emm er ikke aktiv  
Gammel 03-10-07, 22:07   #865
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Nå gråter jeg igjen, etter å ha lest innlegget til Inagh. Jeg trodde at denne episoden ville bli en tåreperse uten like for meg, men det er visst når jeg tror det vil bli verst at det ikke blir det. Jeg gråt vel sikkert fra meg i går tenker jeg.

Men det er en utrolig flott og rørende serie, hadde det ikke vært for den, så hadde det nok tatt enda lenger tid før jeg faktisk hadde skjønt at fødselen med Sara var mer dramatisk enn jeg trodde. Snart 4 måneder siden hun ble født, og det var vel etter episode nr to at lyset gikk opp for meg. Da jeg fortalte til sambo at det først da hadde gått opp for meg at alt var ganske dramatisk, så han litt rart på meg og sa:"Først nå?!" Det er rart hva man kan fortrenge.

Gammel 03-10-07, 22:07   #866
Tik
Trønder

Tik sin avatar

Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Huff,en sterk episode idag.

Inagh

Gammel 03-10-07, 22:08   #867
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

En stor stor klem til deg Inagh.
Du har opplevd noe som er helt umulig for oss andre å sette oss inn i. Så godt at du kan bekrefte at mor og far blir så godt tatt vare på.

Så vakkert navn ... Vår

Schnuppa er ikke aktiv  
Gammel 03-10-07, 22:08   #868
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Inagh: nå gråter jeg her jeg sitter, for deg og for lille Vår.

Det er rart å tenke på at om hun hadde fått leve, hadde vi nå i løpet av oktober skulle feiret seksårsdagen hennes... At jeg hadde vært mamma til ei skolejente...

Gammel 03-10-07, 22:25   #869
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

LilleLeo:

Tror forresten det er "vanlig" at mor går inn i en slags transe...
Det gjorde jeg med min første fødsel. Husker mamma "kjeftet" på meg etterpå, fordi jeg ikke hadde forstått alvoret.
Hun kjeftet ikke på ordentlig alstå, men hun var med på fødselen og var veldig redd.
I vårt tilfelle gikk det bra etterhvert da.

Sikkert noe sånt som har skjedd deg også, LilleLeo...
En måte å beskytte seg selv på tror jeg.

Gammel 03-10-07, 22:28   #870
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Sikkert noe sånt som har skjedd deg også, LilleLeo...
En måte å beskytte seg selv på tror jeg.

Det tror jeg også. Hjernen gjør de utroligste krumspring innimellom for å hjelpe oss å overleve.

Gammel 03-10-07, 22:41   #871
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lilleleo:

Tenk så mange skjebner som er her inne, jeg er virkelig glad for at det er så mange som vil dele litt av seg selv. Både av sorger og gleder. Det tror jeg gjør noe for oss alle, og hjelper hvertfall meg å se mitt liv i et annet perspektiv.

emm er ikke aktiv  
Gammel 03-10-07, 22:43   #872
Left
Passiv

Standard

Jeg slo på akkurat litt for sent - eller jeg vet egentlig ikke hvor godt jeg hadde taklet å se det... så det var antakelig riktig tid å slå på.

Å måtte føde et barn man vet er dødt, må være noe av det aller verste en kvinne kan oppleve - det er umenneskelig rett og slett.
Å miste et barn som er født for tidlig, eller som døde i magen - ja jeg finner egentlig ikke ord for hvordan jeg tror det må føles. Det er bare meningsløst, og jeg gråter når jeg tar det innover meg.
Den ufattelige smerten man har når man er i fødsel skal belønnes med noe godt - det er derfor man holder det ut!
Livet er forferdelig urettferdig til tider.
Jeg må bare gi deg en klem Inagh
De som føder i Drammen er heldige tror jeg - for det er mange nydelig jordmødre der, og de viser at de bryr seg.

Gammel 03-10-07, 23:13   #873
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gråt mye under denne episoden.
Gråter igjen når jeg leser det du skriver, Inagh.
Kanskje du kan ta kontakt med denne jordmoren for å høre om det virkelig var henne som var den viktige, gode støtten under største delen av fødselen. Så kan du få mulighet til å takke henne (evt igjen) - også får du kanskje enda fler "biter på plass".

Tenker også på deg, LilleLeo.
En sånn sorgprosess må være lang, rar og ufattelig vond.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 03-10-07, 23:50   #874
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Siste episode ligger også på nett nå! Altså neste onsdags episode.

Gammel 03-10-07, 23:53   #875
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Dagens episode var fæl og rørende på flere måter.

Dødfødsel, mangel på fosterlyd...uff...

En annen ting som satt meg ut litt var da Silje kom til Drammen med sin lille baby.
Akkurat der lå A da han ble så syk... Samme sengen... Samme sykepleier som tok i mot...
Akkurat sånn Silje stod med hendene på babyen sin stod jeg på A hele den første natta...
Alarmene...pustestoppene...
Bilde jeg har av han...syk...liggende på brystet mitt er tatt i det rommet...

Det stakk litt i hjertet gitt.

Jeg har sett episoden på nett nå, og tror at det er mye som IKKE vises der?

Det nevnes ikke noe om manglende fosterlyd, det er ikke noe dødfødsel og ikke noe champagne. Skjønner ikke noe jeg, annet enn at denne episoden må være en redigert variant av den som ble vist på TV. På nettet var det det Silje, setefødselen og myye trillingfødsel (før, under, etter). Og ikke noe annet igrunnen.

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 03-10-07, 23:54   #876
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Siste episode ligger også på nett nå! Altså neste onsdags episode.

...eh... er det kanskje den jeg har sett???

Gammel 03-10-07, 23:56   #877
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg har sett episoden på nett nå, og tror at det er mye som IKKE vises der?

Det nevnes ikke noe om manglende fosterlyd, det er ikke noe dødfødsel og ikke noe champagne. Skjønner ikke noe jeg, annet enn at denne episoden må være en redigert variant av den som ble vist på TV. På nettet var det det Silje, setefødselen og myye trillingfødsel (før, under, etter). Og ikke noe annet igrunnen.

Du har sett den siste, episode 6.

Gammel 03-10-07, 23:57   #878
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Hvordan var det man skulle gjøre med buffringen for å unngå hakking nå igjen?

Gammel 03-10-07, 23:59   #879
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du har sett den siste, episode 6.

TO ganger til og med.
For jeg gikk litt til og fra, og trodde jeg hadde misset det alle snakket om. Så jeg så den en gang til gitt. Nå kan jeg omtrent gå opp til eksamen.

Gammel 04-10-07, 00:00   #880
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvordan var det man skulle gjøre med buffringen for å unngå hakking nå igjen?

Jeg brukte min mors PC (ikke Mac-en min, for jeg har oppdaget at NRK nett-tv er veldig lite Mac-vennlig ) og den hakket fælt. Høyreklikket på bildet og valgte "Alternativer" og satte buffertid til 30 sek. Da har man litt å gå på. Tar lengre tid før bildet begynner å rulle, men hakker nå hvertfall ikke så mye.

Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.