|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)
Den der har jeg også lurt litt på. Særlig etter uttalelser fra enkelte politikere. Noen ganger lurer jeg på om de egentlig ønsker seg at foreldre utvikler overnaturlige egenskaper.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ustabil
|
Godt sagt! Måtte jo utheve litt med rødt - for det er nesten sånn det føles. Man skal - som foreldre - engasjere seg i alt. Du glemte forresten at man skal engasjere seg i idrettslag, korps og kulturliv. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)Jeg er rimelig lei at det går på kvantitet og ikke kvalitet når vi snakker om hvordan vi bruker tid til barna. (Sier ikke det mtp hun übermammaen bina refererer til, men generelt)
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Kvantitet og kvalitet er da ikke nødvendigvis motstykker? Det er jo ikke sånn at hvis man har kvantitet så kan man ikke ha kvalitet samtidig. Må man velge? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Kvalitet og kvantitet er viktig begge deler. Ingen av delene er godt nok alene. For meg bidrar det å ha andre arenaer enn mamma-arenaen til å heve kvaliteten på samvær med ungene. Samtidig tror jeg ikke all verdens kvalitet kan veie opp for det dersom kvantiteten blir for liten. Tilstedeværelse og tilgjengelighet er viktige kvaliteter i seg selv også. Og det er vel nettopp det som er noe av kvaliteten på tiden foreldre som jobber fulltid har med barna før leggetid?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|