Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trenger noen synspunkter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-07, 17:36   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger noen synspunkter

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Jeg oppfatter meg selv som ganske lite streng i utgangspunktet, og syns det er så vanskelig å få han til å innse at det lønner seg å markere grensene tidlig. Hva gjør jeg i forhold til mannen?

Du markerer grensene

Vi har en avtale om at dersom en av oss har gått inn i en grensesettingssituasjon med ztjerna så er det ikke åpning for at den andre skal gå i mot eller si seg uenig der og da. Eventuelle diskusjoner taes på kammerset etterpå, og da er det viktig at begge får forklart hvorfor de gjorde og tenkte som de gjorde.

En god teknikk er å gjøre noe så terapeutisk som at begge må gjenta den andres forklaring for å vise at en har forstått. "Du mener altså at han burde fått juice fordi du syns han skal få lov å ombestemme seg" og "Du mener altså at han hadde ombestemt seg så mange ganger rundt det måltidet at det var blitt en lek og du kjente du ville sette foten ned?".

Noen ganger blir man ikke enige. Da kan man være enig om å være uenig. Sønnen deres vil kjapt lære at det er forskjell på hvordan dere gjør ting. Så lenge det ikke er store grunnleggende forskjeller så er jeg av den oppfatning av at det er bedre enn stadig krangling og misnøye mellom foreldrene - noe som vil kunne gjøre barnet veldig usikker på hvem som bestemmer og hva som er riktig og galt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.