Sv: Spinoff: Mest interessante do-opplevelse
Tja...
Min do-opplevelse er ikke knyttet til hull i gulvet, bæsj all-over eller tilsvarende.
Nei, den er knyttet til toalettsetehysteriet mitt. Jeg er nemlig en av dem som har desinfeksjonsvæske i vesken og bruker mange meter med på papir på setet (er er så kort i bena at alternativet "sette seg nesten ned, men ikke helt" bare medfører en masse søl). Jeg er overlykkelig hver gang jeg kommer til et sted med slike plastbelagte seter.
Nu vel, for mange år siden fantes det en italiensk restaurant i Klingenberggaten. Jeg tror den het Costa. Jeg var der med venner og kollegaer og hadde fått i meg litt (eller snarere en god del...) vin. Jeg likte doene på Costa for setene var plastbelagte og plastkasseten motorisert og ikke av "sveiv frem et nytt sete-typen". Plutselig slo det meg: Tenk om det bare er bøff! Tenk om det er den samme plasten som går rundt og rundt! :angst:
Snartenkt roter jeg frem en kajalstump fra vesken min. Det var så lite igjen på den og jeg hadde allerede kjøpt en ny, så den kunne ofres. Jeg setter et stort kryss på plastsetet og begynner å trykke på knappen som driver plasten rundt. ... og trykker og trykker og trykker. Til slutt går det ikke rundt mer.
Krysset dukket ikke opp igjen og jeg kunne trygt konkudere med at det kom et nytt plastrekk frem hver gang.