|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene
Har du ikke skjønt at noen synes det er gøy? Det er ingenting å få vondt i magen av. Vi prater ikke om unger som blir sendt alene fordi foreldrene ikke gidder.
|
|
|
#2 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneVi har aldri tillatt at barn går alene til/fra barnehagen hos oss. Tror ikke det er mange som har spurt heller, iallefall ikke så jeg har hørt det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneBarnets modenhet og veien til barnehagen tatt i betraktning ser jeg ingen betenkeligheter med at de kan få gå til eller fra barnehagen alene. Så lenge dette er noe barnet selv ønsker, og er skikkelig avtalt med barnehagen.
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg skjønner ikke hvorfor du får vondt i magen av en stolt og ivrig femåring som synes det er stor stas å gjøre dette alene. Jeg hadde fått vondt i magen hvis det var tydelig at barnet ble presset til det fordi foreldrene ikke gadd å følge barnet.
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Det er selvsagt ingen som antyder at barn bør gå alene. Hvis barnet ikke har lyst eller foreldrene ikke er komfortabel med det, så gjør man det ikke, enkelt og greit. Ikke dermed gitt at det ikke er greit for andre.
Det er jeg helt enig i. Det er selvsagt ikke aktuelt å la et barn gå alene hvis det kan være farlig å gjøre det, men du må da se at ikke alle barn vil være i fare om de går alene til barnehagen. Det beror jo helt på hvor lang, hvor uoversiktlig og hvor trafikkert veien er. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|