Sv: Når får man en husmor-tittel?
Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.
Jeg definerer meg selv som fulltidsstudent, men grunnen til at jeg spurte, var at en venninne påsto at jeg var blitt helt husmor 
Jeg fortalte henne hva jeg hadde gjort etter skolen i dag - vasket 2 maskiner med tøy, strøket et lass med t-skjorter til ungene, brettet tøy og ryddet vekk, laget masse hjemmelaget fiskegrateng samtidig som jeg laget middag i dag (kokt fisk), og frøs ned.
I tillegg har jeg støvsuget i stua, vasket kjøkkengulvet - og stekt vafler til to sultne gutter 
Da var jeg plutselig blitt husmor visst?
Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.
Du ER husmor, ingen tvil om det!

Jeg assosierer begrepet "husmor" med en som legger all sin energi i husarbeid. Altså en gammeldags kvinnefigur som legger all sin ære i grønnsåpelukt, strøkne klær og tellekanter i skapet. Med middagen ferdig til barn og mann er hjemme - samtidig som huset skinner av ren glans.
Noe jeg aldri vil kunne leve opp til - og noe jeg oppfatter at de færreste kvinner identifiserer seg selv med i dag.
:ser for seg femti-tallsbilder av glorifiserte husmødre:
Å være hjemmeværende er for meg -som for skilpadda - noe annet - noe med et større innhold enn akkurat bare selve husarbeidet.
PS: DU - Sjugger - er mer et overmenneske i mine øyne :beundrer:
Studerer ikke du medisin, da?
|