Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Turbukse - spørsmål om fjällräven keb

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 09:38   #1
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Turbukse - spørsmål om fjällräven keb

Jeg strever med å finne størrelsen som passer meg i denne buksa. Har nå prøvd 2 ulike størrelser i curved, der den ene blir ganske stor, mens den andre er perfekt andre steder enn i livet, der den blir noe stram. Jeg har også forsøkt ikke-curved modellen, men da den er passe i rumpe/lår så er den for vid i livet, særlig på ryggen der det blir en glipe.

Noen som har denne buksa og kan si noe om den vider seg ut i livet etter bruk? Da vil jeg kanskje kunne bruke curved-modellen selv om den er trang nå.

Gammel I går, 10:56   #2
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Turbukse - spørsmål om fjällräven keb

Jeg har denne. Synes ikke den utvider seg noe særlig etter bruk.

Gammel I går, 12:07   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde nok funnet en annen bukse som satt godt. Men jeg virkelig hater klær som ikke passer.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 12:08   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har konkludert med at denne bare ikke passer meg. Synes ikke fasongen er "curved" i det hele tatt. Jeg må opp to størreler i forhold til hva jeg vanligvis bruker for at den skal være god over rumpe og lår, og da er den alt for vid i livet. Jeg endte opp med en fra Helly Hansen som passet mye bedre, og kostet halvparten. Så jeg er med Frukt.

Min søster derimot, elsker disse, og de sitter som et skudd på henne, men hun har en rettere fasong enn meg.

Sist redigert av My : I går kl 13:14.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 12:51   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Min favoritt er forøvrig Norrøna Svalbard flex, herremodellen. Så det må ikke nødvendigvis være damemodell. Egentlig skulle jeg ønske det ble slutt på dame- og herreklær, men det er en avsporing.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 14:29   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke denne buksa, men syns generelt at fjellrevens tekstiler er veldig faste, og utvider seg lite.

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Egentlig skulle jeg ønske det ble slutt på dame- og herreklær, men det er en avsporing.

Etter å ha jobbet med et uniformprosjekt så tenker jeg helt motsatt: at det er kjempeviktig å ha begge deler. I mange yrker er alle uniformene i utgangspunktet laget for menn, og blir derfor ekstremt ubehagelig for kvinnekropper. Man kan selvsagt velge å ikke kategorisere dem som dame- og herreklær, men heller etter bredde over hofte, høyde i livet etc.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 15:14   #7
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Søren da, dette var ikke svaret jeg var ute etter, haha. Hadde den vært 3 cm bredere i livet ville den vært perfekt. Også er det en for dyr bukse til å ha liggende i påvente av vektnedgang (som forsåvidt trengs, men jeg vet ikke om jeg orker)

Hvilken bukse fra Helly Hansen har du My?

Gammel I går, 15:23   #8
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Etter å ha jobbet med et uniformprosjekt så tenker jeg helt motsatt: at det er kjempeviktig å ha begge deler. I mange yrker er alle uniformene i utgangspunktet laget for menn, og blir derfor ekstremt ubehagelig for kvinnekropper. Man kan selvsagt velge å ikke kategorisere dem som dame- og herreklær, men heller etter bredde over hofte, høyde i livet etc.

Men hva med kneppingen da Dameknepping er høyre over venstre, for herrer er det motsatt.

Gammel I går, 16:41   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Søren da, dette var ikke svaret jeg var ute etter, haha. Hadde den vært 3 cm bredere i livet ville den vært perfekt. Også er det en for dyr bukse til å ha liggende i påvente av vektnedgang (som forsåvidt trengs, men jeg vet ikke om jeg orker)

Hvilken bukse fra Helly Hansen har du My?

Jeg har søkt, og tror det er den som heter Verglas, en eldre modell. Kan sjekke når jeg kommer hjem.

Gammel I går, 22:43   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Men hva med kneppingen da Dameknepping er høyre over venstre, for herrer er det motsatt.

Nei, den kneppingen er fjern, jeg er med på den.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 22:52   #11
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Gamle fjellreven bukser hadde ekstra stoff i livet i sømmen vak så de var lette å legge ut. Vet ikke om de nye kan ha det ?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 23:14   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Gamle fjellreven bukser hadde ekstra stoff i livet i sømmen vak så de var lette å legge ut. Vet ikke om de nye kan ha det ?

Da ville jeg personlig heller kjøpt ei bukse som passer. Særlig når buksa koster opptil 3000 kr. Men det er jo alltids en mulighet, hvis man er litt mer erfaren og litt sikrere enn meg på at resultatet blir bra.

Det stemmer at det er Verglas den jeg har (fra HH altså).

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.