Sv: Den store valpetråden
Det ble valp på oss også i høst, etter at hunden vår dessverre gikk bort 2,5 år gammel. Samme rase, samme oppdretter, HELT annen hund. Dette er en energibunt, som i tillegg er skikkelig sta, så vi har fått litt å jobbe med fårrensi. Men, jeg tror hun blir et arbeidsjern, så får finne ut hva vi vil jobbe med. Og jeg ser jo fremgang. Det som var et mareritt en god stund (kloklipp, barbermaskina, børsting) går nå veldig fint.
Jeg syns valpetiden har vært slitsom, hun er 7 måneder nå, og vi sliter litt med ro hjemme på dagtid og borte på besøk. Hun roer seg ikke hjemme på ettermiddag hvis ikke hun er skikkelig sliten, ellers må vi ofte hjelpe henne med å sette på henne et leiebånd og feste henne i noe slik at hun ikke får styret rundt i stua. Da roer hun seg på 30 sekunder. Borte fungerer det ikke særlig godt, så der må vi jobbe mer med saken.
Jeg vurderer å melde oss på ukeskurs på Skeikampen i sommer, for å få jobba litt intensivt med det som er utfordrende. Det er ganske dyrt, men tror det er verdt det.