|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Hvor i Oslo er, etter din mening, det beste stedet å bo dersom du skal ha …
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Vålerenga
|
|
|
|
#4 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Bøler-Ulsrud-Trasop-Oppsal-Hellerud
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …
Det avhenger litt av hva man legger i begrepet «levende bomiljø». Jeg bor i dette området, og jeg savner mer liv. På senteret «mitt» er det nå to helt ålreite spisesteder, men ellers er det lite av sånt.
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Sånn avstandsmessig kan du bo nesten hvor som helst innenfor den radiusen. Som Tjorven kommer det litt an på hva du mener med "levende bymiljø", og natur/rekreasjonsområder.
|
|
|
#7 |
|
Superaktiv
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Vålerenga og Etterstad. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Enig i at Bøler-Ulsrud stryker på spisesteder.
|
|
|
#9 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Jeg har ikke pris som noe kriterie, nei. Er mest opptatt av å få opp øynene for andre områder enn de jeg umiddelbart tenker på selv.
|
|
|
#10 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Røa, og rett over Eiksmarka som er i Bærum og litt stille, men nær både Røa og Majorstua med t-banen hvert 7. min. Krysse Griniveien så er marka en kort gåtur unna. Da blir Lysakerelva turområde.
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Skinnegående transport i egen trafikk (altså t-bane og tog og ikke trikk) er det desidert raskeste og mest effektive. Så hvis man ønsker seg innslag av byliv, men synes at tilgang til skog er viktigst, så bør man se etter boområder nær marka med kort vei til tog eller t-bane. Der skårer Oppsal, Ulsrud og Bøler høyt. Kaprifol nevner også Trasop og Hellerud, men da er du ofte plutselig et stykke lenger unna kollektivtilbudet. (Hellerud er et ganske vidt begrep, egentlig.)
|
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Dette! Dette er min favoritt del av Oslo, jeg har bodd her jeg har jobbet i hjemmetjenesten her, hvilket betyr at man blir veldig godt kjent. Jeg elsker Østmarka og Østensjøvannet og tenker at det er kort vei til byen med T-banen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Enig. Da er Frysja/Kjelsås også et alternativ, da ligger Kjelsås stasjon rett ved siden av. Det er bygd ut ganske mye på Frysja, og du kan gå hjemmefra til Ullevålseter om du vil, rundt Maridalsvannet, og har busstilgang til Maridalsalpene. Det er ikke akkurat et booming byliv der, men med Obos sine utbygginger tror jeg det har kommet et par kafeer og restauranter.
|
|
|
#14 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Skulle gjerne hatt en av rekkehusene i Sveiserveien eller Klinkerveien med utsikt på Oppsal, men om de er billigere enn tilsvarende standard på Røa eller Eiksmarka, usikker.
|
|
|
|
#15 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Dette var en veldig relevant tråd! Takk LilleT. Hvis jeg får lov til å slenge på peis som kriterium, hvilke av disse områdene gir mest bolig/kvalitet for pengene? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Klar
|
Sv: Hvor i Oslo mener du er det ultimate stedet å bo ut fra disse kriteriene …Jeg ville ikke begrenset meg til akkurat Oslo, men sett på t-bane-kartet. Jeg bor 7 minutters hyggelig gange fra Bærumsmarka, 7 minutter fra t-banen (og 1,5 minutter fra busstopp), med kjøpesenter 70 meter unna samtidig som det et helt rolig og fredelig og med utsikt ut i marka. T-banen går 8 ganger i timen og bruker 15 minutter til Majorstua, 22 minutter til Oslo S. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fjellpiper
|
PRIS! Ikke peis. Selv om det forsåvidt er en av de tingene jeg helst vil ha der jeg skal bo. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fjellpiper
|
Hvor bor du da Timar? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|