Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-26, 14:26   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det ER synsing. Du sier jo rett ut at MM har feilet som mor, og har noe av ansvaret for hvor sønnen har havnet. Det KAN være sant (og som sagt så tror jeg også at det har vært ting som har vært problematisk), men det er vel ingen i denne tråden som VET det?

Det er vel det som er definisjonen av synsing: At man har en mening, men st man ikke kan "bevise" den?

Det er ikke det jeg har skrevet, jeg startet med å skrive at hvis jeg hadde vært MM, så hadde jeg følt at jeg hadde feilet som mor. Det er mine følelser. Det er ikke synsing. Hva man føler om noe handler ikke om fakta.

Og så har jeg skrevet mye om foreldres grunnleggende ansvar for (evt. grunnleggende påvirkning på, som er mindre ladet) det etiske rammeverket barn bygger sin adferd og sine valg på. Noe som blant annet bygger på forskning som handler om foreldres betydning for barns utvikling og hvordan miljøet man vokser opp i, og foreldres behandling av barn under oppveksten, påvirker barn, også etter de er blitt voksne. Det er en arv/miljø-diskusjon. Det er utrolig mye interessant forskning på dette feltet, spesielt innenfor tilknytningsteori, som handler om hvilke faktorer som kan påvirke for eksempel utvikling av forskjellige typer personlighetsforstyrrelser, og sammenhengen mellom tilknytningsforstyrrelser og personlighetsforstyrrelser. Men det er en helt annen diskusjon enn denne.

Ine: det har stått blant annet i VG og Se&Hør. Og ble omtalt i starten av rettssaken, der MBH avviste det. Jeg tror også det er skrevet om i en av bøkene om MBH, hvis jeg ikke tar helt feil (det er synsing). Hvor media har opplysningene sine fra, vet jeg ikke, men jeg vet at de har vært varsomme med å publisere ikke-verifisert informasjon.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.